×
×

شهرکریمه – آیین شمع‌گردانی خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(علیها السّلام) برگزار شد

  • کد نوشته: 23799
  • [ad_1] آیین شمع‌گردانی خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(علیها السّلام) برگزار شد به گزارش شهرکریمه در این آیین آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام‌جمعه قم، بهرام سرمست استاندار قم، فضلا و طلاب حوزه علمیه، جمعی از مسئولان استان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی از خطیبان، در […]

    شهرکریمه – آیین شمع‌گردانی خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(علیها السّلام) برگزار شد
  • [ad_1]

    آیین شمع‌گردانی خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(علیها السّلام) برگزار شد

    آیین شمع‌گردانی خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(علیها السّلام) برگزار شد

    به گزارش شهرکریمه در این آیین آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام‌جمعه قم، بهرام سرمست استاندار قم، فضلا و طلاب حوزه علمیه، جمعی از مسئولان استان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی از خطیبان، در این آیین درباره ویژگی‌های زندگی حضرت معصومه(س) مطالبی را بیان و اظهار کرد: مرقد مطهر این بانوی بزرگوار در شهر مقدس قم مایه افتخار مردم مومن این شهر است و باید در زیارت این مکان مقدس اهتمام داشته باشیم.

    در این آیین خادمان حرم مطهر با روشن کردن شمع در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجتماع و مداحان اهل‌بیت در سوگ آن بانوی کریمه(س) مرثیه‌سرایی کردند و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی درباره بانوی کرامت از دیگر برنامه‌های این آیین بود و در پایان، خطبه‌خوانی توسط یکی از مداحان اهل‌بیت انجام شد.

    در این آیین، خادمان حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و همچنین مسجد مقدس جمکران نیز حضور داشتند.

    قم طی دیشب و امروز در سالروز وفات دختر هفتمین پیشوای شیعیان جهان غرق در سوگ و ماتم بود و زائران بانوی آب و آینه و عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپایی مجالس گوناگون عزاداری در سراسر این استان، در سوگ این مصیبت بزرگ اشک ماتم ریختند.

    حضرت فاطمه معصومه(س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود؛ آن حضرت در خاندانی که سرچشمه علم، تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت؛ پس‌ازآنکه پدر بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) به شهادت رسید از محضر برادر بزرگوارش امام رضا(ع) بهره برد.

    طاهره (پاکیزه)، حمیده (ستوده)، بِره (نیکوکار)، رشیده (حد یافته)، تقیه (پرهیزگار)، رضیه (خشنود از خدا)، مرضیه (مورد رضایت خدا)، سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)، سیده رضیه مرضیه (بانوی خشنود خدا و مورد رضای او)، سیده نساء العالمین (سرور زنان عالم)، محدثه و عابده از لقب‌های ایشان می‌باشد.

    لقب معصومه از سوی امام رضا(ع) به این بانوی والامقام اسلام داده‌شده است، علامه مجلسی(ره) دراین‌باره می‌گوید: امام هشتم شیعیان(ع) درجایی فرمودند که «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است».

    پس از ورود امام رضا(ع) در سال ۲۰۰ هجری قمری به خراسان، حضرت معصومه(س) بعد از یک سال، برای دیدار برادر به همراه کاروانی از شهر مدینه به سمت ایران حرکت کرد و در ۲۳ ربیع‌الاول وارد قم شد.

    آن حضرت در این شهر مورد استقبال عده بسیاری از مردم مشتاق و شیفته اهل‌بیت(ع) قرار گرفت و پس از ۱۷ روز اقامت در منزل موسی ابن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در ۱۰ ربیع‌الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری دیده از جهان فروبست.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.