[ad_1] اتاق فکر رسانه‌ای در دستگاه‌های اجرایی استان قم تشکیل شود به گزارش شهرکریمه با توجه به اهمیت و جایگاه روابط عمومی‌ها، دفتر خبرنگار شهرکریمه استان قم اقدام به برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی‌های فعال استان با عنوان روابط عمومی فعال؛ رسانه بیدار کرده و در این نشست به نقش و جایگاه روابط عمومی […]

[ad_1]

اتاق فکر رسانه‌ای در دستگاه‌های اجرایی استان قم تشکیل شود

اتاق فکر رسانه‌ای در دستگاه‌های اجرایی استان قم تشکیل شود

به گزارش شهرکریمه با توجه به اهمیت و جایگاه روابط عمومی‌ها، دفتر خبرنگار شهرکریمه استان قم اقدام به برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی‌های فعال استان با عنوان روابط عمومی فعال؛ رسانه بیدار کرده و در این نشست به نقش و جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها و ادارات و ارتباط میان اصحاب رسانه و خبرنگاران با روابط عمومی‌ها پرداخته شد.

عدم وجود خبرنگار تخصصی یکی از ضعف‌های بزرگ قم است

پیشکسوت و فعال رسانه‌ای در این جلسه، بر لزوم داشتن خبرنگار تخصصی در حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد، سلامت و شهری تاکید کرد و اظهار داشت: عدم وجود خبرنگار تخصصی یکی از ضعف‌های بزرگ قم است که هر سازمان به سهم خود باید تلاش کند در تربیت و پرورش آن اقدامی صورت بگیرد.

احمد نامداری لزوم تأمین بخشی از اقتصاد رسانه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: توجه به اقتصاد رسانه‌ها در یک ارتباط سالم و بدون بده بستان یکی از وظایف روابط عمومی‌هاست و همچنین  تشکیل اتاق فکر رسانه در دستگاه‌ها بسیار ضروری بوده و به عنوان یک مکانیسم مبتنی بر خرد جمعی موجب پرورش نگاه مدیر و جلوگیری از بروز خطاهای جبران ناپذیر در ارتباط با رسانه و مردم می‌شود و البته  این اتاق باید با شکل و ترکیب متنوعی از کارشناسان فضای مجازی، رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و صداوسیما و حتی عکاسان خبری باشد و با ابلاغ و حمایت مدیرکل آن سازمان شکل رسمی به خود گرفته و حتی دست این اتاق فکر را در نقد سازمان باز گذاشت.

اتاق فکر رسانه‌ای در دستگاه‌ها تشکیل شود

مشاور رسانه‌ای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از این اتاق فکر به عنوان قرارگاه رسانه‌ای خاطرنشان کرد: اتاق فکر رسانه می‌تواند کمک‌کننده به سازمان در خدمت بیشتر به مردم باشد.

نامداری بر اهمیت جدی گرفتن نقش اتاق فکر رسانه در سازمان‌ها و ادارات تاکید و اذعان کرد: استان قم در این زمینه می‌تواند پایلوت سایر استان‌ها باشد، استاندار قم باید دستور شکل‌گیری آزمایشی  آن را بدهد و ردیف بودجه‌ای برای این اتاق فکر مصوب و ابلاغ شود.

حمیدرضا ابراهیمی رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه قم نیز با تاکید بر توسعه ظرفیت منابع انسانی متخصص در روابط عمومی‌ها تاکید کرد: این مشکل صرفاً با جذب کارمند بیشتر هم نمی‌شود بلکه باید از ظرفیت برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی به فعالان و تلاشگران عرصه ارتباطات در خارج از سازمان‌ها نیز بیشتر استفاده شود و امیدواریم در حوزه اخبار تولیدی نیز تعداد بیشتری از خبرنگاران توانمند در استان وارد این عرصه شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان قم نیز چالش اصلی بین رسانه و روابط عمومی‌ها را تولید محتوا عنوان کرد و گفت: روابط عمومی‌ها در تولید محتوا با مشکل مواجه هستند، نیاز است که در تولید محتوا یک حلقه اتصالی بین رسانه و سازمان اتفاق بیفتد.

ابوالفضل احمدی نیا با تاکید بر انجام درست تولید محتوا از سوی روابط عمومی‌ها مطرح کرد: در صورت برقراری حلقه ارتباطی بین رسانه و سازمان می‌توان امیدوار بود که مطالبات عمومی مردم به درستی انجام می‌شود.

وی تشکیل اتاق فکر رسانه در سازمان‌ها و ادارات را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۸۰ سازمان و ارگان دولتی در استان داریم که در بودجه اولیه خود مانده‌اند و دستگاه‌هایی مثل شهرداری و آبفا می‌تواند این اتاق فکر را تشکیل و تولید محتوا و برون‌سپاری انجام شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]