[ad_1] اتحاد حول محور ولی فقیه رمز موفقیت جبهه مقاومت است به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر پنجشنبه در ششمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با گرامیداشت هفتمین شب ارتحال آیت الله امینی، اظهار کرد: برخی از آیات نورانی […]

[ad_1]

اتحاد حول محور ولی فقیه رمز موفقیت جبهه مقاومت است

اتحاد حول محور ولی فقیه رمز موفقیت جبهه مقاومت است

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر پنجشنبه در ششمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با گرامیداشت هفتمین شب ارتحال آیت الله امینی، اظهار کرد: برخی از آیات نورانی قرآن در راستای مسائل پیرامون مقاومت نازل شده است که یکی از مهمترین درس‌ها در این زمینه مسئله ولایت است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت برای پیروزی نیازمند انسجام و اتحاد است، تصریح کرد: ولایت محوری است که می‌تواند اتحاد و انسجام ایجاد کند و سبب پیروزی جبهه حق شود.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام بیان کرد: خداوند در آیه ۵۵ و ۵۶ سوره مائده می‌فرمایند که ولی شما تنها خداست و کسانی که در لحظه رکوع زکات می‌پردازند که اشاره به حضرت علی (ع) دارد.

وی ادامه داد: همچنین خداوند می‌فرمایند که هر کس ولایت خدا و رسولش و این دسته از مؤمنان را در دل داشته باشد و در جبهه آنها قرار گیرد، بداند که همان حزب الله هستند که پیروز خواهند شد.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم بیان کرد: خداوند متعال در آیات متعددی به نقش سرپرستان جامعه ایمانی اشاره کرده است همانگونه که در سوره مبارکه حج می‌فرماید که ای ابراهیم حج هم برای این است که مردم به سوی تو بیایند، تو که امام، رهبر و ولی جامعه هستی.

وی گفت: مؤمنان واقعی افرادی هستند که حول محور ولی قرار می‌گیرند و بدون اذن ایشان هیچ اقدامی انجام ندهند.

این استاد تفسر حوزه علمیه قم تصریح کرد: بر اساس تعالیم و آموزه‌های دینی که از پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) به ارث رسیده فقیه فردی است که با آیات الهی میان مردم حکم می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی احیاگر اسلام بر پایه ولایت فقیه بودند، افزود: رمز موفقیت و پیروزی جبه مقاومت اجتماع و اتحاد حول محور ولی است.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]