×
×

شهرکریمه – اتهام وهابیون به شیعیان در زمینه قرآن با واقعیت فاصله بسیار دارد

  • کد نوشته: 21682
  • [ad_1] اتهام وهابیون به شیعیان در زمینه قرآن با واقعیت فاصله بسیار دارد به گزارش شهرکریمه آیت‎الله علیرضا اعرافی قبل از ظهر دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به ساحت قرآن کریم خدمات بسیاری را داشته […]

    شهرکریمه – اتهام وهابیون به شیعیان در زمینه قرآن با واقعیت فاصله بسیار دارد
  • [ad_1]

    اتهام وهابیون به شیعیان در زمینه قرآن با واقعیت فاصله بسیار دارد

    اتهام وهابیون به شیعیان در زمینه قرآن با واقعیت فاصله بسیار دارد

    به گزارش شهرکریمه آیت‎الله علیرضا اعرافی قبل از ظهر دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به ساحت قرآن کریم خدمات بسیاری را داشته است.

    وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی اقدامات گسترده‎ای در حوزه قرآن در ایران اسلامی رقم خورده است، افزود: اقدامات گسترده در حوزه قرآن از یک سو دارای برکات و آثار ماندگاری در روح و روان جامعه است و از یک سوی این اهتمام قرآنی پاسخی به شبهات وهابیون می‌باشد.

    عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: وهابیون معتقد هستند که شیعیان به تحریف قرآن یا عدم حجیت آن اعتقاد دارند و از سوی دیگر معتقدند که شیعیان هیچ توجهی به قرآن ندارند.

    وحدت میان شیعه و سنی در ایران

    وی بیان کرد: برخی از افراد در دنیا گاهی از مشاهده وحدت بین شیعه و اهل سنت متعجب می‌شوند.

    آیت الله اعرافی با بیان اینکه مساجد و محافل اهل سنت پیش از انقلاب و پس از انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: محافل اهل سنت پس از انقلاب رونق بسیاری گرفته است.

    وی تأکید کرد: جامعه المصطفی تنها مرکز آموزشی اسلامی است که پذیرای طلاب سنی و شیعه می‌باشد.

    این عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: در جامعه المصطفی به هر یک از طلاب سنی و شیعه بر اساس فقه خود آموزش داده می‌شود ولی بر اساس حجم وسیع تبلیغاتی تصویرهای عجیبی از ایران ساخته شده است و تلاش می‌کنند که یک ویرانه تمام عیار از ایران نشان دهند.

    ایجاد شایعات بزرگ علیه ایران و انقلاب

    وی گفت: حداقل ۱۵ شایعه بزرگ علیه ایران و انقلاب وجود دارد که وقتی خارجی‌ها واقعیت‌ها را می‌بینند، متعجب می‌شوند.

    آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه وهابیون و تندروها در زمینه قرآنی حدود هفت اتهام را به شیعه و ایرانیان وارد می‎کنند، افزود: اتهاماتی که وهابیون وارد می‌کنند با واقعیت کاملا فاصله دارد.

    وی بیان کرد: سید حسن نصرالله در جلسه‌ای تأکید کرد که مسائلی از عظمت شما را از بیرون می‌بینیم که شما در درون خود آنها را نمی‌بینید؛ از جمله اینکه در زمان بوش که به افغانستان و عراق حمله شد و شعار «یا باما و یا علیه ما» را سر می‌دادند با رجوع به رسانه‌های عربی متوجه وحشت و تسلیم آنها شدم، ولی تنها کشوری که در این میان هیچ ترسی نداشت، ایران و رهبری ایران بود.

    عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، ایران امروز را از نظر صنایع نظامی اول دانست و افزود: تمام سرمایه نظامی ایران روی دانش بومی استوار است و با وجود اینکه عربستان و ترکیه نیز ارتش مجهزی دارند ولی تمام این صنایع آنها وابسته به دیگر کشورها است.

    تحول در عرصه آموزش‌های قرآنی

    وی یکی از تحولات قرآنی پس از انقلاب را در عرصه آموزش های قرآنی دانست و تصریح کرد: امروز در حوزه و دانشگاه، ۵۰ رشته و گرایش قرآنی داریم که این مسئله در گذشته به هیچ عنوان وجود نداشت در حالی که این تنوع رشته‌ای و دامنه و عمق آن در جهان اسلام وجود ندارد.

    آیت الله اعرافی استشراق را حرکت بزرگی دانست که بخش عمده آن به نقد اسلام در غرب می‌پردازد و افزود: دایره المعارف‌های وسیع و مجلات گسترده‌ای در دو قرن اخیر در قلمروی استشراق انجام شده است که یک بخش مهم آن در حوزه قرآن بوده است که در این بخش هم آثار خوبی وجود دارد و هم نقدهای بسیاری نیز مطرح شده است که بخش عمده آن سطحی و بخش عمده دیگر آن ناصواب است.

    وی بیان کرد: ده‎ها تفسیر از جمله تفاسیر جامع در این سالها در حوزه علمیه ما نوشته شده است که از برکات حوزه است که از جمله می‌توان به دوره تفسیری ۷۰ جلدی آیت الله العظمی جوادی آملی اشاره کرد که حدود ۵۰ جلد آن نوشته شده است.

    امام جمعه قم ادامه داد: تفسیر المیزان موجب ارتقای رتبه تفسیری ما شد، همچنین دوره تفسیری آیت الله العظمی مکارم و غیره گنج‌های بسیاری است که در زمینه تفسیر تولید شده است.

    انجام اقدامات وسیع در حوزه علوم قرآنی در ایران

    وی با بیان اینکه در حوزه علوم قرآنی اقدامات وسیعی انجام شده است، افزود: یکی از اقدامات در حوزه علوم قرآنی می توان به زبان قرآن اشاره کرد که از مباحث نوین کلامی است که در دنیا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

    آیت الله اعرافی بیان کرد: در زمینه هنرهای قرآنی، در عرصه به نظم درآوردن قرآن و تولید آثار هنری و فیلم ها و سریال های قرآنی توفیقات بسیاری داشته ایم اما نیازمند تلاش های بیشتر هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه در زمینه مباحث تجوید و تلات و حفظ دارای صدها هزار حافظ و قاری هستیم، افزود:در چشم اندازی که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده است باید به ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور برسیم.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ایجاد صدها و هزاران مرکز و نهاد و موسسه قرآنی در سطح کشور افزود: ایران اسلامی در این عرصه‌ها سرآمد جهان اسلام است ولی در همه این عرصه ها باید تلاش های بیشتری انجام دهیم.

    وی بیان کرد: تماس ما با قرآن کریم را می توان به سه نوع تقسیم کرد که اولین آن، تمسک سطحی است که شامل مشاهده و قرائت قرآن می شود.

    آیت الله اعرافی لایه اول تماس با قرآن را خواندن، نگاه، حفظ و نگارش و هنری ساختن قرآن دانست و افزود: حضور در معانی قرآن نیز لایه دوم است که از جمله آنها می توان به عرصه تفسیر اشاره کرد که دانشمندان قرآنی در این عرصه ها به رتبه های بالا دست یافته اند، همچنین لایه استهدایی و استعلاجی لایه سوم است که انسان ها برای درمان جویی و هدایت شدن به قرآن تمسک می ورزند.

    وی تصریح کرد: جامعه قرآنی باید دردهای خود را با قرآن درمان کند زیرا قرآن می‌تواند درمان‌گر دردهای انسان باشد.

    مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: وقتی انسان دردهای خود را شناخت نیازمند یک شوق درونی برای عبور از سطح زندگی مادی و رسیدن به جهان‎های دیگر است و بنابراین برگزاری مسابقات قرآنی و تفسیرها و غیره مقدمه عبور از زندگی مادی است.

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.