[ad_1] اجرای طرح مطالعاتی برای مقاوم سازی سازه های تاریخی شهر به گزارش شهرکریمه همایون یزدان پناه با بیان اینکه در حوزه عمرانی پروژه های مطالعاتی و پژوهشی متفاوتی در شهرداری قم اجرایی می شود، اظهار کرد: این پروژه ها عموما توسط شهرداری به مجموعه های علمی سفارش شده و طی قراردادی اجرایی می شود. […]

[ad_1]

اجرای طرح مطالعاتی برای مقاوم سازی سازه های تاریخی شهر

اجرای طرح مطالعاتی برای مقاوم سازی سازه های تاریخی شهر

به گزارش شهرکریمه همایون یزدان پناه با بیان اینکه در حوزه عمرانی پروژه های مطالعاتی و پژوهشی متفاوتی در شهرداری قم اجرایی می شود، اظهار کرد: این پروژه ها عموما توسط شهرداری به مجموعه های علمی سفارش شده و طی قراردادی اجرایی می شود.

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم با بیان اینکه در این راستا گروه پژوهش شهرداری قم، قرارداد مطالعات «توسعه روش ریزشمع های خود حفار در مقاوم سازی فونداسیون ها و افزایش ظرفیت باربری پی در خاک‌های دستی و مساله دار» را به امضا رسانده است، افزود: این پژوهش به درخواست اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم، با دانشگاه قم منعقد شد.

یزدان پناه با اشاره به اهداف اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: هدف از انجام این پژوهش توسعه روش ریزشمع‌های خودحفار در افزایش ظرفیت باربری فشاری فونداسیونهای مستقر بر خاکهای مساله دار و یا دستی، تدوین ساز و کار نحوه مقاوم سازی سازه‌های تاریخی یا نشست کرده با استفاده از ریزشمع های خودحفار، تهیه نقشه های تیپ جهت اجرای این نوع المان‌های مقاوم ساز، برای ۵ نقطه منتخب از شهر قم، برآورد هزینه اجرای هر یک از نقاط منتخب و تدوین دستورالعمل نحوه اجرا برای هر نقطه به صورت مجزا است.

وی مدت زمان این پژوهش را ۶ ماه دانست و گفت: تنی چند از اساتید دانشگاه قم به عنوان عوامل کلیدی این طرح پژوهشی از نیمه دوم آذرماه ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده اند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]