[ad_1] اجرای طرح پاکسازی حریم جاده‌ها در استان قم آغاز شد به گزارش شهرکریمه طرح پاکسازی حریم جاده‌های استان قم با حضور راهداران و مشارکت عمومی مردم و اصحاب رسانه استان در اتوبان قم -تهران با شعار «حفاظت از محیط زیست حفاظت از زندگی است» اجرا شد. هدف این طرح پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌های […]

[ad_1]

اجرای طرح پاکسازی حریم جاده‌ها در استان قم آغاز شد

اجرای طرح پاکسازی حریم جاده‌ها در استان قم آغاز شد

به گزارش شهرکریمه طرح پاکسازی حریم جاده‌های استان قم با حضور راهداران و مشارکت عمومی مردم و اصحاب رسانه استان در اتوبان قم -تهران با شعار «حفاظت از محیط زیست حفاظت از زندگی است» اجرا شد.

هدف این طرح پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌های استان قم در آستانه عید نوروز و نیز ارائه آموزش‌های لازم در خصوص پرهیز از ریختن زباله در اطراف جاده‌ها به عموم مردم است.

اکبر سلیمیان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در حاشیه اجرای طرح در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت جاده‌ها اظهار کرد: جاده‌ها سرمایه‌های کشور هستند و برای احداث هر کیلومتر جاده، میلیاردها تومان اعتبار صرف می‌شود، به همین دلیل جاده‌ها نیاز به نگهداری دارند.

وی ادامه داد: مردم همان گونه که در حفظ محیط خانه خود تلاش می‌کنند، باید در حفاظت از جاده‌ها کوشش داشته باشند و زباله‌ها در حریم جاده‌ها نیندازند، نگهداری از جاده‌ها هزینه زیادی دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم افزود: مسافران نوروزی باید علاوه بر این که محیط جاده‌ها را با زباله آلوده نکنند، اگر زباله ای هم در جاده‌ها دیدند، آن زباله‌ها را بردارند و به سطل زباله بندازند.

شایان ذکر است که پرتاب زباله از خودرو به اطراف جاده‌ها یکی از عادات زشت و گاه خطرناک است که علاوه بر آسیب به محیط زیست، یکی از عوامل اختلال در زاویه دید رانندگان دیگر و بروز تصادفات رانندگی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ۱۱۳

[ad_2]