×
×

شهرکریمه – اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات وخبرگزاری‌های استان قم برگزار شد

  • کد نوشته: 23366
  • [ad_1] اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات وخبرگزاری‌های استان قم برگزار شد به گزارش شهرکریمه آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات،خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قم امروز با اعلام اسامی رتبه‌های برتر برگزار شد. این مراسم با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی، بهرام سرمست استاندار قم، حسینی کاشانی مدیرکل ارشاد استان و جمعی […]

    شهرکریمه – اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات وخبرگزاری‌های استان قم برگزار شد
  • [ad_1]

    اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات وخبرگزاری‌های استان قم برگزار شد

    اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات وخبرگزاری‌های استان قم برگزار شد

    به گزارش شهرکریمه آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات،خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قم امروز با اعلام اسامی رتبه‌های برتر برگزار شد.

    این مراسم با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی، بهرام سرمست استاندار قم، حسینی کاشانی مدیرکل ارشاد استان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

     سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل ارشاد استان قم در این مراسم با اشاره به ارتقای کیفیت خبر و گزارش در قم اظهار داشت: رسانه‌های استان قم، حرکتی روبه‌ جلو دارند و برگزاری جشنواره‌ها گام مهمی در رشد کیفی رسانه‌ها است.

    مدیرکل ارشاد استان قم افزود:تنها چند استان به دلیل مشکلات اقتصادی در کشور موفق شدند جشنواره مطبوعات را در سال جاری برگزار کنند و قم از جمله استان‌های پیشتاز در برگزاری جشنواره با کمترین هزینه‌ها است.

    وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره به خانه مطبوعات استان واگذار شد و ظرفیت‌های خوبی در برگزاری جشنواره شاهد بودیم.

    حسینی کاشانی بیان کرد: در مجموع ۳۹۶ اثر از سوی اصحاب رسانه به جشنواره ارسال شد که در ارزیابی‌های نهایی، نشان از ارتقای کیفیت آثار است.

    همچنین در این مراسم مدیر خانه مطبوعات قم، با تأکید بر رشد گزارش‌نویسی در میان خبرنگاران قمی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ اثر به دومین جشنواره در بخش‌های عمومی و تخصصی و در قالب‌های گزارش، خبر، مقاله و عکس ارسال‌ شده است.

    مرتضی داستانی عنوان کرد:در این میان ۱۴۰ گزارش به دبیرخانه ارسال‌شده است که البته ضعف‌ها و نواقصی نیز در نوع نگارش گزارش‌ها دیده شد، خبرنگاران باید توجه داشته باشند اوج کار آنان گزارش‌نویسی است.

    وی تصریح کرد: همچنین ۵۶ یادداشت و سرمقاله، ۲۱ خبر، ۶۰ مصاحبه، ۲۱ صفحه‌آرایی، ۹ طنز مکتوب، ۱۰ عکس خبری و در بخش ویژه ۳۱ اثر با موضوع رونق تولید و ۳۵ اثر در مورد گام دوم انقلاب به دبیرخانه ارسال‌ شده است.

    مدیر خانه مطبوعات قم بیان کرد: در نخستین جشنواره مطبوعات، هیچ اثری موفق به کسب رتبه اول نشد و در جشنواره فعلی، رتبه‌های خوبی به ثبت رسید که نشان‌ دهنده رشد کمی و کیفی آثار است، البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌داریم.

    وی با اشاره به برخی از آسیب‌ها در گزارش‌نویسی‌ها گفت: متأسفانه در قم از ضعف در گزارش‌های میدانی برخوردار هستیم و گزارش تحقیقی نیز صفر است.

    داستانی عنوان کرد: همچنین خمیرمایه هر مطلبی خبر است و با خبر می‌توان تحول ایجاد کرد اما در بخش خبر با وجود تولید روزانه بیش از ۴۰۰ خبر در سطح استان، هنوز نتوانسته‌ایم به وضعیت مطلوب دست‌یابیم.

    در این مراسم یکی از پیشکسوتان عرصه خبر و روزنامه‌نگاری، با قرائت بیانیه هیئت‌داوران اظهار داشت: جشنواره مطبوعات رویداد مهمی در ارتقای سطح کیفی خبر و گزارش است، قم یکی از پایگاه‌های خبری قوی در کشور است و در این‌ باره ظرفیت‌های بالنده‌ای وجود دارد.

    محمود مختاریان بیان کرد: در خبر ضعف در عناصر خبری و تکنیک‌های خبرنویسی و در گزارش عدم آشنایی با سوژه و مدل گزارش دیده می‌شود، البته در مقالات و یادداشت‌ها با رویدادهای خوبی مواجه هستیم، امید است بتوانیم با معیارهای علمی و حرفه‌ای در این عرصه قلم بزنیم.

    وی تصریح کرد: در عصر ارتباطات به سر می‌بریم و در ۵ سال گذشته تاکنون تحولات مهمی در دنیا شکل‌ گرفته است، در همین لحظه دو میلیون نفر در فیس‌بوک هستند و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر کاربر اینترنت فعال‌اند، همچنین هر ثانیه ۴۸ هزار توئیت و ۱۰ هزار عکس در اینستاگرام بارگذاری می‌شود و ۳ هزار خبرگزاری در ثانیه آنلاین هستند.

    مختاریان عنوان کرد: شبکه‌های مجازی طوفانی سهمگین است که توانسته تغییرات زیادی در حوزه رسانه‌ ایجاد کند و طبق مطالعات اخیر بزرگ‌ترین کوچ بشر به تلگرام شکل‌گرفته است.

    وی افزود: نبرد واقعی عرصه رسانه است و در حال حاضر جنگ رسانه‌ای گسترده‌ای علیه ایران شکل‌ گرفته و ما باید با تکیه‌بر خبرنگارانی با اندیشه، با فکر، با اخلاق و متعهد در این جنگ رسانه‌ای پیروز شویم و باور کنیم رسانه قدرت ملی است.

    وی در پایان اظهار داشت: وزیر خارجی آمریکا به‌دروغ می‌گوید روزانه ۲۰ هزار تصویر از ایران به وزارت خارجه می‌رسد در حالی‌ که این آمار غلط است، خاشقچی برای افشاگری علیه بن سلمان در توطئه‌هایش علیه ایران کشته شد و شبکه‌های خارجی با هزینه‌های کلان جنگ رسانه‌ای علیه ما به راه انداخته‌اند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.