[ad_1] ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به ۸۰ درصد از زندانیان قم به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام سید علی تهامی افزود: مراقبت بعد از آزادی از زندان نیز به‌ویژه در بخش اشتغال دنبال می‌شود تا این افراد بتوانند با استفاده از تسهیلات بانکی به کسب درآمد بپردازند. وی گفت: اردوگاه قم تنها اردوگاهی در کشور بود […]

[ad_1]

ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به ۸۰ درصد از زندانیان قم

ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به ۸۰ درصد از زندانیان قم

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام سید علی تهامی افزود: مراقبت بعد از آزادی از زندان نیز به‌ویژه در بخش اشتغال دنبال می‌شود تا این افراد بتوانند با استفاده از تسهیلات بانکی به کسب درآمد بپردازند.

وی گفت: اردوگاه قم تنها اردوگاهی در کشور بود که در امور اشتغال و حرفه‌آموزی موفق شد به صد درصد اهداف خود برسد.

وی یادآور شد: در برگزاری آیین گل‌ریزان درمجموع در چهار سال گذشته بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده است.

تهامی اظهار داشت: امور زندان‌های قم در نظر دارد تا هر هفته یک‌بار درب خود را به روی مردم و خیرین باز بگذارد تا از رهگذر کمک‌های مردمی هر هفته دست‌کم یک زندانی آزادشده و به دامن جامعه بازگردد.

۵۲ درصد زندانیان قم با شیوع کرونا به مرخصی رفته‌اند

وی ابراز داشت: با شیوع کرونا ۵۲ درصد از مددجویان قم از زندان خارج شدند که در طول تاریخ استان بی‌نظیر بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان قم ابراز داشت: از ابتدای آغاز کرونا هیچ‌یک از زندانیان استان بر اثر کرونا فوت نکرده و تعداد افراد مشکوک نیز بسیار اندک بوده است.

تهامی یادآور شد: با تدابیر پیشگیرانه و امنیتی که در زندان‌های استان برقرار شد هیچ‌وقت زندانیان قم به فکر فرار نیفتاده‌اند، چراکه این مراکز با گندزدایی و حفاظت‌های روزانه امن‌ترین مکان برای جلوگیری از کرونا بود.

تهامی تصریح کرد: طی یک سال گذشته و در راستای اقدام‌های بخش حمایتی با رضایت اولیای دم شاکیان، ۱۸ تن از زندانیان استان که به مجازات قصاص محکوم‌شده بودند از طناب دار نجات یافتند.

وی همچنین یادآور شد: در بخش درمان و بازپروری زندان‌های قم مساله غذای سالم به همراه بازآفرینی روحی و هویتی زندانیان دنبال می‌شود.

وی ابراز داشت: در بخش مددکاری و حمایتی ۷۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان در روزهای بعد از شیوع کرونا در بین خانواده  زندانیان توزیع‌شده است.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: در بخش فرهنگی و تربیتی امور زندان‌های استان نیز مسائل مربوط به امور اعتقادی، دینی و اخلاقی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: مساله ترک اعتیاد نیز با دو روش دارویی و غیر دارویی زیر نظر کادر روانشناسی در بین زندانیان قم دنبال می‌شود.

تهامی اقدام‌های ترمیمی را جهت‌گیری اصلی زندان‌های قم دانست و گفت: رویکرد اصلی امور زندان‌های ما مسائل اصلاح و تربیتی است.

تهامی گفت: زندان‌های قم شامل ۱۳ بخش است که تنها یک بخش از آن جنبه امنیتی است و ۱۲ بخش دیگر جنبه حمایتی دارد.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]