[ad_1] حوزه و دانشگاه مسیرهای پیشرفت اسلامی کشور را هموار کنند به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام حیدری تهرانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، با اشاره به نشانه‌های ظهور اظهار کرد: در کتب متعدد حدیثی نقل شده که پیامبر اکرم در یوم‌الدار، نخستین باری که خواستند خود را معرفی کنند و رسالت خود […]

[ad_1]

حوزه و دانشگاه مسیرهای پیشرفت اسلامی کشور را هموار کنند

حوزه و دانشگاه مسیرهای پیشرفت اسلامی کشور را هموار کنند

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام حیدری تهرانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، با اشاره به نشانه‌های ظهور اظهار کرد: در کتب متعدد حدیثی نقل شده که پیامبر اکرم در یوم‌الدار، نخستین باری که خواستند خود را معرفی کنند و رسالت خود را اعلام فرمایند بزرگان قریش را به خانه خود دعوت کردند و بعد از نمایش برخی معجزات آنها را به شهادت به توحید و نبوت دعوت می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به دنبال آرمان نبی اکرم دوگانه اسلام و استکبار را زنده کرد تصریح کرد: پس از سال‌ها از دوران پیامبر اکرم دوباره اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی به عرصه قدرت وارد شد و گام اول انقلاب اسلامی شکستن تقسیم شرق و غرب مادی و ایجاد دوگانه اسلام و استکبار و ایمان و کفر بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب در گام اول اصل حاکمیت و قدرت از دست دنیاپرستان خارج و اسلام وارد عرصه قدرت شد افزود: حضرت امام(ره) با شعار نه غربی این فضای مادی را شکست و اصل حاکمیت در گام اول به دست اسلام و مکتب افتاد.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای بازگرداندن شرایط جهان به همان تقسیم‌بندی‌های شرق و غرب تصریح کرد: توسعه‌یافتگی یک ابزار علمی برای کشور است که به راحتی نمی‌توان از آن جدا شد اما باید یک الگوی کاربردی و صحیح برای آن تدوین شود به همین خاطر بود که رهبری سال‌ها قبل نخبگان جامعه را متولی تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کردند.

حیدری تهرانی خاطرنشان کرد: اگر ما می‌خواهیم دچار نسخه‌های کاربردی که آرمان‌های ملت ایران را بی معنا جلوه می‌دهد خلاص شویم به الگوی ایرانی اسلامی نیاز داریم؛ اگر ملت انقلابی روی این مساله فشار آورد آن زمان نخبگانی که به این مساله توجه نمی‌کنند مجبورند وارد صحنه شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر حوزه و دانشگاه به دنبال تولید ابزاری برای قدم برداشتن در گام دوم نباشند مسیر گام دوم به درستی محقق نخواهد شد و به درستی انقلاب وارد معادلات قدرت جهانی نخواهد شد.

این استاد حوزه اظهار کرد: گام دوم شکستن تقسیم توسعه یافته و در حال توسعه با ایجاد ابزاری جدید بر مبنای آرمان‌های الهی و اسلامی و ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید از برخی دستاویزهایی که آنها را از حمایت تئوری از انقلاب جدا می‌کند دست بردارند و در راستای شناخت ابزار توسعه و توسعه‌یافتگی حرکت کنند افزود: حوزه و دانشگاه باید مرزهای توسعه و توسعه یافتگی را پررنگ کنند تا مسیر برای شکل‌گرفتن پیشرفت اسلامی محقق شود.

حیدری تهرانی بیان کرد: اگر ناهماهنگی‌هایی در مسیر اقتصادی کشور به وجود می‌آیند چون می‌خواهیم در مسیر ابزار توسعه‌یافتگی حرکت کنیم در صورتی که ابزار انقلاب اسلامی با مبنای آنها متفاوت است. نظریه نظام انقلابی که رهبری بر آن تاکید کردند به خاطر فشار دشمن است که باید نظم دنیایی را رعایت کنید اما ما نظم دنیاپرستان را نمی‌توانیم رعایت کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]