[ad_1] استانداری قم پیگیر ظرفیت توریسم درمانی است به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از ۸ پروژه بهداشتی درمانی که به صورت همزمان در مرکز آموزشی درمانی نکویی، هدایتی و فرقانی برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: بخش سلامت در کنار امنیت […]

[ad_1]

استانداری قم پیگیر ظرفیت توریسم درمانی است

استانداری قم پیگیر ظرفیت توریسم درمانی است

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از ۸ پروژه بهداشتی درمانی که به صورت همزمان در مرکز آموزشی درمانی نکویی، هدایتی و فرقانی برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: بخش سلامت در کنار امنیت از مسائل دارای اولویت دولت به شمار می‌رود و سیاست‌های کلی تحول سلامت در اولویت همه تصمیم‌های اجرایی دولت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهر قم به دلیل وجود بارگاه کریمه اهل بیت (ع) و حضور مراجع انگیزه‌های خیرخواهانه در این استان بسیار پررنگ است، تصریح کرد: بیشترین مراکز بهداشتی و درمانی و آموزشی استان قم توسط خیرین احداث شده است که مراجع و علما نیز نقش پررنگی در احداث مراکز درمانی داشتند.

استاندار قم اضافه کرد: پروژه‌های مهمی را در استان قم آغاز کردیم و برای ما تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است و امروز شاهد افتتاح  ۸ پروژه بهداشتی درمانی در قم هستیم.

 وی با اشاره به ضرورت توجه به توریست درمانی در قم، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد بیش از ۳ میلیون نفر زائر خارجی در استان قم آمد و شد دارند که می‌طلبد بستر را برای پذیرایی از آنان فراهم کرده و در کنار آن زیر ساخت‌های بهداشتی درمانی را در قم تامین کنیم.

سرمست اضافه کرد: آمد و شد این شمار زائر خارجی در قم ظرفیت بسیار مهمی است و افتتاح بخش بین الملل بیمارستان فرقانی در قم، یک نوید خوب در عرصه توریست درمانی به شمار می‌رود و در این راستا لازم است که فرایندهای آن باید پیگیری شده  تا موانع حقوقی برطرف شود و زمینه پذیرش بیماران خارجی فراهم شود.

وی افزود: از نظر درآمد زایی و توسعه نیز این بخش می‌تواند رویکرد مناسبی باشد و لازم است که ما به صورت جدی آن را پیگیری کنیم.

استاندار قم ادامه داد: ما روی حمایت خیرین حساب ویژه باز کردیم و دولت‌ها در کنار امنیت به دنبال سلامت هستند و ارکان نظام سلامت زمانی می‌توانند به اهداف خود برسند که علوم پزشکی و هم خیرین باید دست در دست هم دهند تا از ظرفیت بخش خدمات رسانی به توریسم بهره ببریم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]