[ad_1] استاندار قم: استان قم ‌از ‌مرحله قرمز کرونایی عبور کرد / مردم برای مقابله واقعاً درخشیدند به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست در همایش شکوه کرامت که عصر امروز به‌منظور تجلیل از خیریان استان در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور یک الگو است […]

[ad_1]

استاندار قم: استان قم ‌از ‌مرحله قرمز کرونایی عبور کرد / مردم برای مقابله واقعاً درخشیدند

استاندار قم: استان قم ‌از ‌مرحله قرمز کرونایی عبور کرد / مردم برای مقابله واقعاً درخشیدند

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست در همایش شکوه کرامت که عصر امروز به‌منظور تجلیل از خیریان استان در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور یک الگو است و این موضوع به این خاطر است که کشورمان هم‌زمان امنیت و سلامت را تأمین کرد و همچنین به معیشت مردم پرداخت.

وی افزود: کشورهای مدعی پیشرفت درزمینهٔ مقابله با کرونا عملکرد خوبی نداشتند ولی کشورمان در این زمینه عملکرد خوبی ارائه کرد و الگویی در سطح ملی به رخ جهانیان کشید.

استاندار قم بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت به مدیران بحران این امکان را داد که مدافعان عرصه سلامت باایمان و انگیزه الهی نه‌تنها فرسوده و بی‌انگیزه نشوند بلکه موفق عمل کنند.

سرمست ادامه داد: درزمینهٔ تجهیزات بیمارستانی کم و کسری نبود ولی با توجه به ویروس کرونا برخی از مشکلات و کمبودها طبیعی است،  فضای مجازی سبب شد تا آموزش در دانشگاه‌ها و مدارس بدون حضور در کلاس انجام و کسب‌وکارهای الکترونیکی رواج پیدا کند.

وی گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۴۹ شرکت دانش‌بنیان در کشور داشتیم که به ۵ هزار شرکت رسیدیم که تحول مهمی درزمینهٔ توسعه نظام سلامت و اقتصادی است.

استاندار قم افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا سه برنامه محوری در پیش گرفت تا این الگوی بی‌بدیل مبارزه با کرونا را تکمیل کند، نخستین برنامه مهم پس از تست غربالگری موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی بود ،بر اساس برنامه‌ریزی که نیروهای نظامی و انتظامی پای‌کار آمدند و فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار دقیق انجام شد.

بیش از ۸۰ درصد مردم قم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند

سرمست ادامه داد: در استان قم فاصله‌گذاری اجتماعی را با همکاری مردم قم انجام دادیم و مردم قم واقعاً درخشیدند و بیش از ۸۰ درصد مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۳ میلیون زائر برای نیمه شعبان به شهر مقدس قم آمدند ولی امسال با توجه به شرایط کرونا این مراسم برگزار نشد، فاصله‌گذاری هوشمند یکی از موضوعات برای مقابله با کرونا بود و محدودیت‌ها به ترتیب برداشته شد تا نظام سلامت رعایت و معیشت و امنیت مردم موردتوجه باشد.

استاندار قم بابیان اینکه ۱۲۸ روز است که با بیماری کرونا درگیر هستیم و شهر قم طولانی‌ مدت‌ترین شهری است که با کرونا درگیر است، گفت: در مدیریت بحران چند مؤلفه تعیین‌کننده بود، یکی از این مؤلفه‌ها حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری از مصوبات و تصمیمات ستاد ملی بود و همچنین مراجع تقلید نیز با سخنان گوهربار خود بر لزوم رعایت موارد بهداشتی تأکید کردند.

سرمست تصریح کرد: دومین مؤلفه تعیین‌کننده در زمینهٔ مقابله با کرونا انسجام و همدلی بود که در ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود دارد و استانداران سراسر کشور به‌صورت هفتگی با اعضای ستاد ارتباط دارند.

استاندار قم افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا در روزهای تعطیل نیز فعال است و در کنار آن نیروهای مردمی و خیران و تشکل‌های  مردم‌نهاد به فعالیت می‌پردازند، اگر خیران سلامت و تشکل‌های مردم‌نهاد وارد عرصه مقابله با ویروس کرونا نمی‌شدند این موفقیت حاصل نمی‌شد.

وی با اشاره به نقش خیران در مقابله با کرونا عنوان کرد: خیران انسان‌های مسئولیت‌پذیری هستند که به فراتر از خود فکر کردند و پشتیبان نظام سلامت و امنیت شدند، مردم درزمینهٔ ضدعفونی و رعایت فاصله‌گذاری پیشگام شدند و شایسته تقدیر است، در جمهوری اسلامی ایران توفیقات زیادی به دست آوردیم ولی در قم متفاوت بود.

سرمست ادامه داد: پس‌ازاینکه در قم متوجه وجود ویروس کرونا شدیم و هم‌زمان قصد برگزاری انتخابات را داشتیم ولی با شفافیت و قاطعیت موضوع را در دستور کار قراردادیم و ساعت ۱۸ روز چهارشنبه موضوع مطرح شد و پس از دو ساعت ستاد بحران تشکیل دادیم.

استاندار قم بیان کرد: در شهر قم الگوساز و تصمیم‌ساز بودیم چون استان‌های دیگر برای پیش‌بینی و پیش‌گیری فرصت داشتند و برخی استان‌ها با تأخیر وارد این بحران شدند ولی ما در ۳۰ بهمن به‌یک‌باره مرحله پیش از بحران را رد و وارد بحران شدیم و فرصت هیچ‌گونه پیش‌بینی و پیش‌گیری نداشتیم ولی ایمان و اعتقادی که در جبهه مدافعین سلامت داشتیم به‌خوبی عمل کردیم.

وی گفت: کادر پرستاری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز مبتلابه کرونا شدند ولی به لطف خدا مرحله را رد کرده و امروز از وضعیت قرمز عبور و مرحله زرد هستیم و وارد فاصله‌گذاری پویا شدیم ولی باید مراقب داشته باشیم.

استاندار قم بیان کرد:  حدود ده استان کشور ازنظر ابتلا به ویروس کرونا سفید بودند ولی قرمز شدند اما به لطف خدا استان قم از این مرحله عبور کرده است و از توفیقات استان قم این بود که سرمایه‌های گران‌بهای معنوی داریم که وجود مراجع تقلید و روحانیت خوش‌فکر و همه اقشار یکدل است.

همراهی و همدلی در برای مقابله با کرونا میان مدیران مردم قم وجود دارد

سرمست با تأکید بر اینکه محبت و همراهی و همدلی درزمینهٔ مقابله با ویروس کرونا میان مدیران استان و همه مردم قم وجود دارد، گفت: این موضوع شایسته تقدیر است و از همه تشکر می‌کنم، به چنین مردم و انسان‌هایی می‌بالم و آفرین بر شما.

وی تصریح کرد: خیران عزیز به‌خوبی وارد صحنه شدند و تنها کاری که کردم این بود سعی کردم این قدم‌ها و قلم‌ها و کَرم ها را ببینم و اگرچه بسیاری از شما خیران و نیکوکاران عزیز به دنبال دیده شدن نیستند و سمبل و نماد هستید.

استاندار قم عنوان کرد: سعی کردیم از موازی کاری جلوگیری کرده افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نبودند شناسایی کرده و بانک اطلاعاتی در این زمینه تشکیل داده و خیرانی که به‌صورت گمنام فعالیت می‌کنند را بشناسیم و امروز این جلسه یک گام برای نهایی کردن است.

ستاد پاسخگویی به بحران استانداری قم ۵۱۰ مصوبه برای مقابله با کرونا ابلاغ کرد

سرمست خاطرنشان کرد: در این ۱۲۸ روزی که استان قم درگیر ویروس کرونا شده است ۴۲ جلسه توسط ستاد پاسخگویی به بحران استانداری قم برگزار کردیم که ۵۱۰ مصوبه داشتیم و ۹۰ درصد این مصوبات اجرایی شد، ۲۵ جلسه ستاد ملی برگزار شد که سعی کردیم مصوبات آن را در سطح استان به مرحله اجرا دربیاوریم.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]