[ad_1] سرانه‌های ورزشی استان قم توسعه یابد به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست در آیین افتتاح سالن ورزشی چند منظوره مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس شهرک پردیسان قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و اعمال انواع تحریم‌های ظالمانه از […]

[ad_1]

سرانه‌های ورزشی استان قم توسعه یابد

سرانه‌های ورزشی استان قم توسعه یابد

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست در آیین افتتاح سالن ورزشی چند منظوره مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس شهرک پردیسان قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و اعمال انواع تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان، سیاست‌های دولت مبتنی بر تدبیر و چاره‌جویی برای سلامت و تأمین معیشت مردم بوده است.

استاندار قم با اشاره به فراز و نشیب‌هایی که کشور در بحران کرونا پشت سر گذاشته است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در این بحران یک الگوی موفق از مدیریت بحران را به نمایش گذاشت به‌گونه‌ای که در باور بسیاری از تحلیل گران نمی‌گنجید که بتواند هم اقتصاد و هم سلامت مردم را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه در بحران کرونا مردم، نهادهای مدنی و تشکل‌های صنفی همه و همه در کنار دولت بودند خاطرنشان کرد: رهنمودهای راهگشای رهبری مقام معظم رهبری و همراهی تشکیلات قضائی، خانواده معظم شهدا و مراجع عظام تقلید همه و همه سبب ایجاد یک همدلی و وفاق در جامعه شد که به‌نوبه خود از همه این بزرگواران تقدیر و تشکر می‌کنم.

 سرمست تقویت همبستگی بین ارکان نظام اسلامی را از جمله مهم‌ترین فرصت‌ها و دستاوردهای این بحران فراگیر برشمرد و تأکید کرد: مردم نشان دادند در شرایط بحرانی پشت بزرگان و رهبران خود را خالی نمی‌کنند در نتیجه باید قدردان آنان بوده و خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.

استاندار قم در ادامه با اشاره به اینکه منطقه پردیسان قم به لحاظ تراکم جمعیتی و نسل جوان نیازمند سرانه بالای ورزشی است گفت: سرانه‌های ورزشی استان باید توسعه یابد.

وی بیان کرد: انجمن نظام‌مهندسی ساختمان به‌عنوان یک‌ نهاد مدنی و تشکل صنفی با ساخت سالن ورزشی چند منظوره فرهنگی ورزشی خانه مهندس یک مسئولیت‌پذیری اجتماعی را پشت سر گذاشت.

سرمست با بیان اینکه این انجمن و نهاد مدنی در ایام شیوع بیماری کرونا در استان قم این سالن ورزشی را در اختیار ارتش برای ساخت بیمارستان سیار قرار داد تأکید کرد: در حال حاضر نیز این نهاد مدنی بار مسئولیت خدمات ورزشی که با سلامت روحی و جسمی مردم در ارتباط است را بر عهده دارد.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: سازمان نظام‌مهندسی این سازه از نظر کیفیت به‌عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح کرده و کیفیت به نحو بارزی در این پروژه دیده می‌شود، امیدواریم در ساخت ‌و سازهای شهری هم همین مسئولیت را به‌عنوان الگو ادامه داده و برساخت و سازها بر اساس استانداردها نظارت داشته باشند تا بتوان کیفیت را در ابعاد شهری و ساخت سازها مشاهده کرد.

افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس شهرک پردیسان قم

مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس شهرک پردیسان قم به‌ویژه سالن ورزشی چند منظوره آن که به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده با حضور بهرام سرمست استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام ذوالنور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان استانی به مناسبت هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 امین مقومی در این مراسم با بیان اینکه جامعه مهندسی کشور همواره در صف اول خدمت به نظام و انقلاب اسلامی بوده است اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف و با انجام فعالیت‌های جهادی، خدمات بسیار خوبی از سوی جامعه مهندسی به مردم ارائه‌ شده است.

رئیس سازمان نظام ‌مهندسی استان قم بیان کرد: خدمات مختلفی را مجموعه سازمان نظام ‌مهندسی در امور پشتیبانی و کارهای مادی و معنوی حمایت از خیرین داشته است که یک نمونه آن پروژه‌ای است که امروز به‌ صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین این پروژه از سال ۱۳۹۰ از سوی راه و شهرسازی به سازمان نظام ‌مهندسی استان قم انجام‌شده است گفت: از همان سال‌ها برنامه‌ریزی سازمان نظام ‌مهندسی با دو هدف الکترونیکی شدن خدمات و مطرح ‌شدن پروژه به‌عنوان یک الگو در استان و کشور کار خود را آغاز کرد.

مقومی افزود: مطالعاتی در همان زمان انجام و به‌صورت جدی کار در اسفندماه ۹۵ با آغاز فعالیت هیئت ‌مدیره دوره هفتم شروع و پروژه با احداث سالن ورزشی آغاز شد البته در این مجموعه که عرصه آن ۳۷ هزار مترمربع است لکه‌گذاری‌های مختلفی شده و کاربری‌های مختلفی برای آن تعریف ‌شده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان قم با بیان اینکه امروز این سالن ورزشی با مساحت ۴ هزار و ۱۱۶ مترمربع و گنجایش ۳۵۰۰ نفر در حال بهره‌برداری رسمی است تصریح کرد: به دلیل اینکه محوریت این مجموعه فرهنگی ورزشی بر اساس خانواده تعریف ‌شده است در نتیجه سرمایه و هدف جدی خود را علاوه بر اعضای سازمان نظام‌ مهندسی استان بر خدمت به شهر و مردم آن قرار داده‌ایم.

وی مطرح کرد: ۶ هزار مترمربع فضای سبز، ۶۲۵ مترمربع پیاده‌راه، ۵۸۰ مترمربع مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۰۳۵ مترمربع زمین چمن مصنوعی، ۱۲۵۰ مترمربع فوتسال و ۱۰۳۵ مترمربع مینی گلف برای این مجموعه فرهنگی ورزشی تعریف و طراحی‌ شده است.

به گفته مقومی دو قطعه زمین نیز به مساحت ۲ هزار مترمربع نیز برای بانوان و کودکان در نظر گرفته ‌شده که هنوز احداث آن آغاز نشده که امیدواریم با کمک سرمایه‌گذاران آن را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی استان قم ابراز کرد: کل اعتبار پیش‌بینی ‌شده برای این طرح ۱۷ میلیارد تومان است البته فازهای بعدی نیز با زمان‌بندی مشخص عملیاتی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش هیئت‌مدیره این است که ساختمان اداری این مجموعه هم به بهره‌برداری برسد، اسکلت طرح یک ماه پیش تمام‌ شده و عملیات اجرایی تکمیل ساختمان اداری نیز از امروز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]