[ad_1] شیوه های نوآورانه برای آگاهی بخشی مردم مورد استفاده قرار گیرد به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به تغییر رفتار ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به تغییر رفتار ویروس […]

[ad_1]

شیوه های نوآورانه برای آگاهی بخشی مردم مورد استفاده قرار گیرد

شیوه های نوآورانه برای آگاهی بخشی مردم مورد استفاده قرار گیرد

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به تغییر رفتار ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به تغییر رفتار ویروس لازم است با شرایط این بیماری کنار آمده و سبک زندگی جدیدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مراسم عروسی و عزا و تجمعات غیرضروری از عوامل افزایش شیوع بیماری در قم هستند، گفت: شورای اطلاع رسانی استان هم باید برای آگاه سازی مردم، شیوه‌های جدید و نوآورانه را با کمک هنرمندان به کار گیرد تا مردم نسبت به خطرات مراسم عزا و عروسی به باور برسند.

هدف گذاری برای تولید ۲۵۰ هزار ماسک طی هفته آینده

استاندار قم با اشاره به اینکه در این جلسه مصوب شد مراسم‌های عزا و عروسی از سوی کمیته نظارت و دانشگاه علوم پزشکی با نظارت بیشتری پیگیری شود گفت: در ارتباط با تامین ماسک مورد نیاز مردم با توجه با روند افزایش تقاضا برای ۲۵۰ هزار ماسک هدف گذاری شده است.

وی تاکید کرد: کمیته نظارت و دانشگاه علوم پزشکی استان در روند توزیع ماسک مورد نیاز در داروخانه‌های استان باید نظارت بیشتری داشته باشند تا ماسک مورد نیاز مردم تامین شود.

سرمست افزود: باید دستگاه‌های فرهنگی به ویژه معاونت امور زائرین در ارتباط با نحوی برگزاری مراسم محرم و صفر با هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها جلساتی را برگزار تا مشخص شود مراسم محرم امسال با چه شیوه‌ای برگزار گردد.

وی با تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی در دستگاه‌های دولتی گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت شیوه نامه بهداشتی هستند و اگر دستگاهی در این زمینه ورود خوبی داشت باشد تشویق می‌شود اما اگر دستگاهی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرد توبیخ خواهد شد.

گفتنی است؛ نظارت بر روند تامین و توزیع ماسک موردنیاز، تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و بررسی نحوه برگزاری مراسم محرم از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]