[ad_1] استاندار قم: کادر اداری و آموزشی در مدارس فعالیت‌ها را به صورت مجازی انجام می‌دهند به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی ۸۵ درصد از هیئت‌های مذهبی استان دستورالعمل بهداشتی را در مراسم دهه اول […]

[ad_1]

استاندار قم: کادر اداری و آموزشی در مدارس فعالیت‌ها را به صورت مجازی انجام می‌دهند

استاندار قم: کادر اداری و آموزشی در مدارس فعالیت‌ها را به صورت مجازی انجام می‌دهند

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی ۸۵ درصد از هیئت‌های مذهبی استان دستورالعمل بهداشتی را در مراسم دهه اول محرم رعایت کردند.

وی افزود: با روندی که وجود دارد پیاده‌روی اربعین حرم تا حرم در قم امسال امکان‌پذیر نخواهد بود و مراسم‌های ویژه دیگر هم باید با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود.

استاندار قم با اشاره به لزوم استفاده  از فضاهای روباز شهری در برپایی آیین‌های ملی و مذهبی بیان کرد: هیئت های بزرگ مذهبی قم با درصد بالایی به پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های سوگواری ماه محرم پایبند بودند.

سرمست ادامه داد: با توجه به اینکه استان قم در وضعیت قرمز قرار دارد فعالیت آموزشی در این استان به صورت غیر حضوری است، فضاهای آموزشی که در اختیار هیات‌های مذهبی قرارگرفته شد بود برای برای برپایی مدارس سریع تر آماده سازی شود.

وی بیان کرد: کادر اداری و آموزشی در ادارات و مدارس حضور پیدا می کنند و از طریق مجازی آموزش‌ها را دنبال می‌کنند، با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا دانشجویان می‌توانند نیمسال تحصیلی سال جدید را در محل سکونت خود ثبت نام کنند یا از شرایط مرخصی تحصیلی بدون ثبت در سابقه تحصیلی خود استفاده کنند.

استاندار قم گفت: کسب رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی قم در برپایی آزمون سراسری کنکور سال ۹۹ در رعایت پروتکل های بهداشتی قابل‌تقدیر است.

سرمست خاطرنشان کرد: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عموم مردم در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم بیشتر از برآوردهای ابتدایی مسئولین استان بود.

انتهای پیام/۱۳۷

[ad_2]