[ad_1] استقرار بیمارستان سیار هزار تخت خوابی در قم به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی‌و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در استانداری قم برگزار شد، با بیان لزوم آمادگی همه جانبه و تعامل همه بخش‌های استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا، افزود: یکی مهم‌ترین اولویت‌های […]

[ad_1]

استقرار بیمارستان سیار هزار تخت خوابی در قم

استقرار بیمارستان سیار هزار تخت خوابی در قم

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی‌و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در استانداری قم برگزار شد، با بیان لزوم آمادگی همه جانبه و تعامل همه بخش‌های استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا، افزود: یکی مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت استان در اجرای اقدامات مقابله با بیماری کرونا حفظ سلامت و امنیت اجتماعی شهروندان است.

وی بیان کرد: پیگیری‌های ملی و استانی در جهت تأمین منابع و امکانات مورد نیاز مقابله با بیماری کرونا تداوم دارد و نظارت دستگاه‌های امنیتی و سازمان صمت در تولید و توزیع اقلام بهداشتی الزامی است.

استاندار قم با تأکید بر فرهنگ سازی و مجاب نمودن مردم به رعایت مسائل پیشگیرانه و اجرای قرنطینه خانگی، اظهار داشت: رویکردها و برنامه ریزی‌ها در راستای عدم حضور مردم در مراکز تجمع و در نهایت شکستن زنجیره انتقال ویروس باشد.

وی بر توزیع مناسب اقلام تولیدی تأکید کرد و افزود: باید نقاط ضعف و کمبودهای اقلام بهداشتی احصاء و تمهیدات لازم برای رفع آن اندیشیده شود.

سرمست اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا را جزو اولویت‌های همه دستگاه عنوان کرد و گفت: برای ثبت نام و مشارکت مردم در این طرح اطلاع رسانی ویژه‌ای صورت پذیرد و گزارش اقدامات بصورت روزانه ارائه شود.

وی عنوان کرد: اهتمام مدیریت استان بهره گیری از تمام ظرفیت‌های ملی در تأمین منابع و امکانات علی الخصوص تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های نیمه کاره استان بود که الحمدلله در این شرایط بحرانی توفیقات و برکات خوبی نصیب استان شد.

استاندار قم با بیان اینکه باید نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیگیری شود، گفت: تمهیدات لازم برای حمایت و پشتیبانی از بنیاد شهید در راستای تأمین اقلام بهداشتی جانبازان شیمیایی و خانواده‌های ایثارگر پرخطر اندیشیده شود.

وی به لزوم پاسخگویی به افکار عمومی در زمینه تأمین و توزیع اقلام بهداشتی استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید کرد و گفت: نیازهای استان با اولویت مراکز درمانی استان احصاء و از ظرفیت ارزشمند نیروی‌های مردمی و خیرین در پشتیبانی و تأمین اقلام مورد نیاز مردم استفاده شود.

سرمست بابیان این‌که امسال مراسم تحویل سال نو و نیمه شعبان در استان برگزار نخواهد شد، از ممنوعیت ورود افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا به قم در روزهای آینده خبر داد و گفت: این ممنوعیت از طریق تشدید کنترل مبادی ورودی شهر انجام می‌شود.

وی در خاتمه با تأکید بر ضرورت ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به مردم و ابلاغ بخشنامه خدمات الکترونیکی در دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای اجرای دورکاری و شیفت بندی کارکنان استفاده شود.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]