[ad_1] استان قم دارای سند فرهنگی نیست به گزارش شهرکریمه سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، یکی از وظایف جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و اظهار کرد: استفاده از ابزار هنر در راستای […]

[ad_1]

استان قم دارای سند فرهنگی نیست

استان قم دارای سند فرهنگی نیست

به گزارش شهرکریمه سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، یکی از وظایف جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و اظهار کرد: استفاده از ابزار هنر در راستای مقوله فرهنگ‌سازی بسیار تاثیرگذار است و بسیاری از موارد زمانی که با زبان هنر به مخاطب ارائه شده موجب تغییر در رفتار مخاطب نیز شده است.

وی بر لزوم افزایش شناخت مخاطبان و رساندن آن‌ها به مرحله باور با استفاده از ابزار هنر تاکید و اضافه کرد: گاهی یک اثر هنری می‌تواند کار چندین سخنرانی و منبر را با انتقال پیام به مخاطب و تاثیرگذاری بالا انجام دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه هنر تئاتر یک هنر زنده و پویاست، تصریح کرد: تئاتر یکی از هنرهای پر ظرفیت و تاثیرگذار است و تاثیر یک تئاتر زنده به صورت قطعی از تاثیر یک فیلم بیشتر است.

وی ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان قمی به ویژه هنرمندان عرصه تئاتر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت و سبک زندگی اسلامی مطرح کرد: هر کدام از هنرمندان با دغدغه‌های خود به تولید اثر اقدام می‌کنند که این تولید اثر یک کار ساده نیست.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه استان قم دارای سند فرهنگی جامعی نیست، عنوان کرد: سند فرهنگی استان فقط به اداره‌کل و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود نمی‌شود بلکه بیش از ۲۰ دستگاه در مقوله فرهنگ استان درگیر هستند که هر کدام باید در راستای تدوین این سند مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقشه راه هر دستگاه و مجموعه باید در سند فرهنگی استان قم مشخص شود، ادامه داد: اکنون با کمک دستگاه‌های فرهنگی به دنبال این هستیم تا این نقشه راه را تدوین کنیم تا در ادامه مسیر نیز با تغییر مدیران و مسؤولان نقشه راه و سند تغییری نکند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: هنرمندان تئاتر نیز در قالب شورای سیاست‌گذاری تئاتر استان گردهم آمده و سند تئاتر استان را تدوین می‌کنند تا بدانیم قرار است به سمت کدام قله‌ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از هدف‌گذاری‌های ما آشتی دادن مردم با تئاتر است، گفت: افزایش فروش بلیط تئاتر نشان از تحقق این هدف است و تاکنون تلاش‌های بسیاری انجام شده اما بازهم نیاز است این تلاش‌ها استمرار یابد.

حسینی کاشانی از تلاش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برای تقویت زیرساخت‌ها یاد کرد و ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری خیابان امام در شورای برنامه‌ریزی مصوب و ۱۰٫۵ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است که امیدواریم این مبلغ به دو برابر افزایش یافته و بتوانیم یک مجتمع مجهز و کامل در استان قم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضور هفت نمایش در بخش نهایی جشنواره تئاتر نشان از افزایش دستاوردهای این جشنواره است، عنوان کرد: حمایت‌های ارشاد از تئاترها و نمایش‌هایی است که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی دغدغه‌مند باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از تئاتر خیابانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های هنری استان یاد کرد و گفت: امسال در جشنواره تئاتر به عکس و پوستر تئاتر نیز پرداخته شده است؛ عکس‌های تئاتر باید شناسنامه تئاتر قم باشد به همین علت نیازمند تقویت و توجه جدی است.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد سخنان یک جامعه‌شناس در مورد قم گفت: اینکه فردی حرفی به اشتباه زده و ما به آن بپردازیم کار درستی نیست چراکه موجب مطرح شدن آن می‌شود، بنده از همان ابتدا تماس‌هایی داشتم و پیگیری‌هایی کرده‌ام اما سلسله مراتبی در حوزه فرهنگ استان وجود دارد که بنده نیز با این رویکرد پیگیری می‌کنم که مطلب اشتباه ترویج نشود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]