[ad_1] استان قم ۲۰۰ هزار مترمربع کمبود سرانه فضای آموزشی دارد به گزارش شهرکریمه محسن پورگلیان امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش در سالن کرامت استانداری، اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه استان، ۲۰۰ هزار مترمربع نسبت به میانگین سرانه کشوری به لحاظ سرانه آموزشی عقب‌ماندگی داریم. وی ادامه داد: علیرغم اینکه طی شش […]

[ad_1]

استان قم ۲۰۰ هزار مترمربع کمبود سرانه فضای آموزشی دارد

استان قم ۲۰۰ هزار مترمربع کمبود سرانه فضای آموزشی دارد

به گزارش شهرکریمه محسن پورگلیان امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش در سالن کرامت استانداری، اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه استان، ۲۰۰ هزار مترمربع نسبت به میانگین سرانه کشوری به لحاظ سرانه آموزشی عقب‌ماندگی داریم.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه طی شش سال اخیر ۱۸۰ مدرسه به مدارس استان قم افزوده‌شده اما همچنان ۲۰۰ هزار مترمربع کسری داریم که رقمی حدود هزار میلیارد ریال می‌شود و با حضور خیرین و تلاش مسئولان استان به دنبال آن هستیم که این گپ را به حداقل برسانیم.

مدیر نوسازی، تجهیز و توسعه آموزش‌وپرورش استان قم  با تأکید بر متوقف نشدن پروژه‌های نیمه‌تمام اداره کل آموزش‌وپرورش استان گفت: خیلی زیبنده استان نیست خیری که پروژه‌ای را شروع می‌کند کارش از سوی شهرداری متوقف‌شده و مشکلاتی برایش پیش بیاید.

وی پیرامون واگذاری زمین‌های آموزشی به اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: پیرو مصوبه شورای آموزش‌وپرورش استان هنوز ده قطعه زمین آموزشی به اداره کل آموزش‌وپرورش استان واگذار نشده است و درخواست تأکید بر واگذاری این زمین‌ها را داریم.

پورگلیان ابراز کرد: در شورای آموزش‌وپرورش یکی از مصوبات این است که دستگاه‌های خدماتی در درب مدارس انشعاب را تحویل دهند و این‌گونه نباشد که آموزش‌وپرورش به دنبال اخذ مجوز انشعابات برود اما در عمل این موضوع با مشکلاتی روبرو است.

مدیر نوسازی، تجهیز و توسعه آموزش‌وپرورش استان قم خاطرنشان کرد: همچنین نیازمند تخصیص اعتبارات سال ۹۹ در تجهیز مدارس هستیم تا در این خصوص اعتباراتی را به‌صورت تن خواه داشته باشیم و در این زمینه مشکلی برای سال تحصیلی جدید نداشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]