×
×

شهرکریمه – استمرار حقیقت جریان عاشورا نشان دهنده فتح سیدالشهداء است

  • کد نوشته: 34345
  • [ad_1] استمرار حقیقت جریان عاشورا نشان دهنده فتح سیدالشهداء است به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری طی سخنرانی در شب عاشورای حسینی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: مسیری که سیدالشهدا انتخاب کردند مسیر فتح و پیروزی بود و هم خود حضرت و هم تمام کسانی که همراه حضرت شدند فاتح و پیروز شدند […]

    شهرکریمه – استمرار حقیقت جریان عاشورا نشان دهنده فتح سیدالشهداء است
  • [ad_1]

    استمرار حقیقت جریان عاشورا نشان دهنده فتح سیدالشهداء است

    استمرار حقیقت جریان عاشورا نشان دهنده فتح سیدالشهداء است

    به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری طی سخنرانی در شب عاشورای حسینی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: مسیری که سیدالشهدا انتخاب کردند مسیر فتح و پیروزی بود و هم خود حضرت و هم تمام کسانی که همراه حضرت شدند فاتح و پیروز شدند و همچنین کسانیکه در ادامه تاریخ به این قافله کربلا پیوستند کاروان فاتح و پیروز هستند.

    وی افزود: عده‌ای از افراد ظاهربین فکر می‌کنند در واقعه کربلا امام حسین علیه‌السلام شکست خوردند اما درحالی‌که این مسیر سراسر فتح بود.

    استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از جلوه‌های پیروزی امام حسین علیه‌السلام این بود که حضرت مأمور بودند از طرف خداوند که بروند و جان خود را فدا کنند تا به مقام قرب الهی برسند و یکی از اهداف امام تقرب به خداوند، وفای به عهد با خداوند متعال بود که به این مقامات رسیدند.

    وی تأکید کرد: هیچ نقطه‌ضعفی در جبهه امام حسین علیه‌السلام و اصحاب در واقعه کربلا مشاهده نمی‌شود و شیطان تمام تلاش خود را معطوف کرد که مانع شود اما حضرت و اصحاب پیروز میدان شدند.

    وی یادآور شد: اهل‌بیت امام حسین علیه‌السلام گر چه به‌ظاهر اسیر دشمن شدند اما ذلیل نشدند و عزت حقیقی را کسب کرده و در مسیر قرب الهی قدم برداشتند و در برابر اوامر الهی و تدبیرات الهی تسلیم محض بودند.

    میرباقری خاطرنشان کرد: در سختی‌های واقعه عاشورا یک کلمه گلایه‌آمیز از اصحاب خطاب به امام حسین علیه‌السلام شنیده نمی‌شود و حتی مورخان دشمن نیز نتوانسته‌اند کلمه‌ای گلایه‌آمیز پیدا کنند درحالی‌که شیطان تمام قوای خود را متمرکز کرده بود که نقطه‌ضعفی پیدا کند.

    عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: هدف دیگر امام حسین علیه‌السلام تربیت اصحاب و استمرار یک جریان حق بود که به معنای واقعی کلمه‌ این هدف محقق شده و نشان‌دهنده پیروزی و فتح سیدالشهدا در واقعه کربلا است.

    وی تأکید کرد: وسعت میدان مبارزه امام حسین علیه‌السلام در سرزمین کربلا و در کنار شریعه فرات خلاصه نمی‌شود بلکه وسعت مبارزه، جنگ تمام مکارم اخلاق مقابل تمام رزائل اخلاقی در عالم هستی بود.

    رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: اقامه عزای سالار شهیدان در جامعه امروزی توسط ارادتمندان نشان‌دهنده موفقیت و پیروزی و به ثمر نشستن اهداف امام حسین علیه‌السلام است.

    میرباقری اظهار کرد: بخشی از اهداف دیگر امام حسین علیه‌السلام بعد از زمان رجعت صورت خواهد گرفت و انسان‌ها را از وادی موت به وادی حیات هدایت خواهد کرد چراکه عصر ظهور، رجعت و برپایی قیامت تماماً «یوم الحسین علیه‌السلام» است.

    وی خاطرنشان کرد: فتوحات ظاهری سیدالشهدا نیز نشان‌دهنده پیروزی امام حسین علیه‌السلام است چراکه در جبهه سیدالشهدا شکست راه ندارد.

    وی افزود: امام حسین علیه‌السلام به اهداف والای خود رسیدند و شهادتشان نیز پیروزی بود چراکه شهادت در راه خدا عین فتح است.

    استاد حوزه علمیه گفت: محرم و عاشورا یک واقعه عبرت‌آموز برای بشریت دارد مبنی بر اینکه باید به جایی برسیم که اگر در عاشورا بودیم همانند اصحاب خود را سپر سیدالشهدا قرار دهیم و به شهادت برسیم و فرصت ملحق شدن به امام حسین علیه‌السلام در ایام محرم مهیا است و باید ندای استنصار را به درستی اجابت کنیم.

    وی تأکید کرد: در عصر ظهور نیز لشکر امام زمان(عج) از عاشورا تجهیز می‌شود و باید کاری کنیم که امکان حضور در لشکر امام زمان(عج) و خونخواهی را به دست بیاوریم.

    لازم به ذکر است ندای «لبیک یا حسین» توسط عزاداران حسینی در حرم بانوی کرامت هم‌زمان با کل کشور رأس ساعت ۲۱ در تمامی صحن‌ها طنین‌انداز شد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.