[ad_1] اشتغال ۵۶ هزار نفر در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی قم به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی امروز با اشاره به سند اشتغال و سرمایه گذاری استان قم اظهار کرد: هدف گذاری انجام شده در سال ۱۳۹۹ براساس سند اشتغال و سرمایه گذاری استان قم در زمینه اشتغال پنج هزار و ۵۶۵ نفر، در زمینه […]

[ad_1]

اشتغال 56 هزار نفر در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی قم

اشتغال ۵۶ هزار نفر در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی قم

به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی امروز با اشاره به سند اشتغال و سرمایه گذاری استان قم اظهار کرد: هدف گذاری انجام شده در سال ۱۳۹۹ براساس سند اشتغال و سرمایه گذاری استان قم در زمینه اشتغال پنج هزار و ۵۶۵ نفر، در زمینه سرمایه گذاری ۷۵۵ میلیارد تومان و در زمینه صادرات ۲۵۴ میلیون دلار است.

وی ادامه داد: اکنون اشتغال واحدهای صنعتی و صنایع معدنی موجود در استان قم ۵۶ هزار و ۸۰۴ نفر است، در حالی که این رقم در کشور دو میلیون و ۴۲۸ هزار و ۳۹۶ نفر است و ۲٫۳ درصد اشتغال واحدهای صنعتی و صنایع معدنی موجود در کشور در استان قم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: مهم ترین محصولات تولید استان شامل محصولات لاستیک، پلاستیک و صنایع پایین دستی پتروشیمی مانند چسب، کفش، و دمپایی، مبلمان، سوهان، لامپ‌های کم مصرف، انواع موتورسیکلت، لوازم خانگی، قطعات خودرو، صنایع بسته بندی و صنایع معدنی مانند آهک، سیمان، منگنز آهک و آجر نسوز است.

سیجانی با اشاره به وضعیت صدور مجوز برای واحدهای صنفی در استان قم اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری هزار و ۲۲۰ فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و توزیعی و خدماتی با اشتغال زایی برای سه هزار و ۵۰ نفر صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد ۳۶ هزار و ۲۵۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که ۲۱ هزار و ۶۵۸ واحد توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۵۹۵ واحد تولیدی و فنی هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]