[ad_1] اعلام جزئیات برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت به گزارش شهرکریمه با توجه به شرایط ویژه کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا امسال زمان‌بندی و شیوه اجرای جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تابع تغییراتی بوده است بعنوان مثال امسال، نخستین سالی است که مهلت ثبت‌نام هشت ماه […]

[ad_1]

اعلام جزئیات برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت

اعلام جزئیات برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت

به گزارش شهرکریمه با توجه به شرایط ویژه کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا امسال زمان‌بندی و شیوه اجرای جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تابع تغییراتی بوده است بعنوان مثال امسال، نخستین سالی است که مهلت ثبت‌نام هشت ماه به طول می‌انجامد.

آخرین مهلت ثبت نام تا ۳۱ شهریور اعلام شده و بعد از این مدت تمدید نخواهد شد، افرادی که قصد شرکت در جشنواره را دارند می‌توانند از فرصت باقیمانده استفاده کنند؛ همچنین آیدی تلگرامی مرکز قرآن و عترت @muq_quran  و شماره تماس ۳۱۹۷۱۲۹۵ ۰۲۵ پاسخگوی سوالات و ابهامات شرکت کنندگان در خصوص مسابقات خواهد بود و شرکت در جشنواره بدون ثبت‌نام قبلی امکان پذیر نیست.

در راستای آگاهی بیشتر از جزییات بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت با سید محمد محمدی مسئول مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

تا کنون چه تعدادی از جامعه سلامت استان در جشنواره قرآن و عترت ثبت نام کرده‌اند؟

بر اساس آخرین آماری که تاکنون به دست ما رسیده است بیش از ۷۰۰ نفر از علاقمندان در جشنواره ثبت‌نام کرده اند که از این آمار تعداد قابل توجهی در بخش معارفی جشنواره حضور خواهند داشت.

 

زمانبندی و شیوه برگزاری آزمون بخش معارفی را بیان بفرمائید.

زمان برگزارى آزمون تمامی رشته‌های بخش معارفی از سوی مرکز قرآن و عترت وزارت روز سه شنبه ۲۲ مهرماه اعلام شده که در ساعات مختلف آن روز برگزار خواهد شد.

شیوه برگزاری آزمون حضوری یا مجازی نیز اعلام خواهد شد و لازم به ذکر است که دانشجویانی که محل تحصیل ایشان با محل سکونتشان متفاوت است، مى‌توانند با هماهنگى قبلى دانشگاه مبدا و مقصد در دانشگاه محل سکونت خود در آزمون شرکت کنند.

بر اساس آئین‌نامه ابلاغی در هر رشته حد نصاب لازم برای راهیابی به مرحله کشوری حداقل ۸۰ درصد نمره خواهد بود و سهمیه هر دانشگاه در هر رشته برای معرفی به مرحله کشوری در گروه کارکنان و دانشجویان به ازاء هر پنج نفر ثبت نام کننده در آزمون یک نفر و در بخش اساتید به ازاء پنج ۵ نفر ثبت نام کننده در آزمون یک نفر مشروط به کسب حد نصاب مربوطه خواهد بود.

نحوه برگزاری بخش آوایی جشنواره چگونه خواهد بود؟

بخش آوایی نیز امسال متفاوت با سال‌های گذشته برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعا و مناجات خوانی، آئین سخن‌وری، ترجمه‌خوانی، همخوانی و تواشیح لازم است فایل تصویری اجرای خود را با کیفیت mp4  حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ ۹ مهر ماه ضبط کرده و به دبیرخانه جشنواره مستقر در مدیریت روابط عمومی ستاد  دانشگاه علوم پزشکی واقع در خیابان ساحلی شهید لواسانی تحویل دهند.

 

نحوه برگزاری رشته های حفظ قرآن کریم در این دوره از مسابقات چگونه خواهد بود؟

در رشته حفظ کمی متفاوت خواهد بود و آن به این صورت است که با توجه به ضرورت سنجش محفوظات حافظ قرآن از طریق آزمون حضوری، توصیه شده است که شرکت کنندگان این رشته به صورت انفرادی در صحنه مسابقات حضور یابند و در کنار آن داوران با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، داوری این رشته را انجام دهند. شرکت کنندگان رشته حفظ قرآن منتظر اعلام زمان و مکان برگزاری که از طرف مرکز قرآن وعترت دانشگاه اطلاع داده خواهد شد باشند.

 

سایر بخش های جشنواره از قبیل بخش هنری و ادبی، فناوری و پژوهشی به چه صورت خواهد بود و علاقمندان این بخش ها تا چه زمانی فرصت خواهند داشت آثارخود را  به دبیرخانه ارسال کنند؟

شرکت‌کنندگان در بخش های فناوری، پژوهشی، ادبی و هنری بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت لازم است حداکثر تا ۱۰ مهر ماه آثار غیر حجمی خود را بر اساس دستور العمل های موجود در آیین نامه جشنواره در سامانه بارگذاری و آثار حجمی را به دبیرخانه جشنواره در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل دهند.

دبیرخانه های دانشگاهی مستقر در مدیریت روابط عمومی ستاد دانشگاه پس از دریافت  آثار حجمی در بخش هنری با بهره‌گیری از داوری اساتید برتر حوزه هنری و ادبی و….، آثار برتر را بر اساس دستورالعمل های ابلاغی حداکثر تا تاریخ ۱۹ مهر ماه به دبیرخانه مرکزی جشنواره در ستاد وزارت بهداشت ارسال خواهند کرد.

 

در بخش تیمی و مناظره روال به چه صورتی خواهد بود؟

بخش مناظره و تیمی که مقرر بود در تاریخ ۱۵ شهریور برگزار شود به دلایل شرایط کنونی کشور به تعویق افتاده و کماکان منتظر ابلاغ دستور العمل جدید برگزاری این مسابقات هستیم و بلافاصله بعد از ابلاغ زمان و مکان به اطلاع علاقمندان خواهیم رساند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]