×
×

شهرکریمه – افزایش تبادلات فرهنگی اجتماعی قم با دیگر شهرهای جهان

  • کد نوشته: 22950
  • [ad_1] افزایش تبادلات فرهنگی اجتماعی قم با دیگر شهرهای جهان به گزارش شهرکریمه روح الله امراللهی با اشاره به نامگذاری «روز قم» اظهار کرد: قم قبل از اسلام هم وجود داشته ولی علت اوج گرفتن این شهر حضور شیعیان و منزلت پیدا کردن آن به دلیل وجوود حرم مطهر حضرت معصومه(س) است. رئیس کمسیون عمران […]

    شهرکریمه – افزایش تبادلات فرهنگی اجتماعی قم با دیگر شهرهای جهان
  • [ad_1]

    افزایش تبادلات فرهنگی اجتماعی قم با دیگر شهرهای جهان

    افزایش تبادلات فرهنگی اجتماعی قم با دیگر شهرهای جهان

    به گزارش شهرکریمه روح الله امراللهی با اشاره به نامگذاری «روز قم» اظهار کرد: قم قبل از اسلام هم وجود داشته ولی علت اوج گرفتن این شهر حضور شیعیان و منزلت پیدا کردن آن به دلیل وجوود حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.

    رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم مهم ترین علت رشد معنوی این شهر را وجود حرم حضرت معصومه (س) دانست و افزود: ورود حضرت معصومه (س) به قم و بعد از آن تاسیس حوزه علمیه باعث شد قم به شهری جهانی تبدیل شود و گسترش مدارس علمیه هم به علت وجود این حرم مقدس است.

    وی با بیان اینکه تبادلات فرهنگی و معنوی قم بیش از یک شهر معمولی است عنوان کرد: این شهرمرکز تبادلات فرنگی در جهان اسلام است از این رو باید برای قم افق و چشم انداز دید و به فرصت های پیش رو توجه کافی کرد.

    امراللهی ادامه داد: یکی از مباحث مهم که باید مورد توجه قرار بگیرد هویت یک شهر است و بعد از آن کالبد و ساختار آن که باید تعریف درستی داشته باشد.

    رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه رشد و پیشرفت یک شهر در سایه مباحث اقتصادی است، ابراز کرد: اگر بعد اقتصادی شهر تقویت شود بدون شک فرصت ها نیز به نتیجه خواهند رسید.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: در روز قم باید فضای اجتماعی شهر معرفی و فضای اقتصادی تقویت شود و زمانی که بحث اقتصادی یک شهر را در نظر بگیریم  به پویایی و تجدید پذیری کالبدی آن کمک کرده و از متروکه و فرسوده شدنش جلوگیری می کنیم.

    امراللهی با تاکید بر اینکه اگر شهری رها شود آسیب می بیند، گفت: موضوع روز قم در کمسیون فرهنگی شورا به نتیجه رسید و محل پیدایش آن شورا بود بنابراین شورای شهر قم پیگیر است تا قم با شهرهای هم هویت در جهان اسلام تبادلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد تا به بالندگی هرچه بیشتر و بهتربرسد.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.