[ad_1] الحاق ۶۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهری قم مصوب شد به گزارش شهرکریمه حسن صبوری امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه عشایری در سالن کرامت استانداری، طرح اتصال  امتداد بلوار عمار یاسر تقاطع مقداد به آزادراه امیرکبیر را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: چنانچه این اتصال انجام شود این محور […]

[ad_1]

الحاق ۶۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهری قم مصوب شد

الحاق ۶۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهری قم مصوب شد

به گزارش شهرکریمه حسن صبوری امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه عشایری در سالن کرامت استانداری، طرح اتصال  امتداد بلوار عمار یاسر تقاطع مقداد به آزادراه امیرکبیر را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: چنانچه این اتصال انجام شود این محور به‌عنوان ورودی اصلی قم محسوب خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدت‌زمان اجرای این پروژه را شش ماه دانست و گفت: مقررشده به‌زودی تأمین اعتبار پروژه جهت انجام آن صورت بگیرد.

صبوری سپس به پروژه احداث باشگاه سوارکاری در جاده کاشان اشاره و ابراز کرد: این باشگاه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع احداث خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تهیه مقدمات طرح احداث شهرک آی سی تی در سال ۹۲، عنوان کرد: مشاور شهرک آی سی تی باید طرح را در جلسه شورای برنامه‌ریزی مجدد ارائه دهد و اینکه صرفاً بگوییم در سال ۹۲ در کارگروه امور زیربنایی طرح مصوب شده کفایت نمی‌کند چراکه اکثر مدیران حاضر در آن جلسه اشرافیتی نسبت به بحث آی سی تی نداشتند و باید توجیه جلسه را داشته باشیم.

صبوری خاطرنشان کرد: این طرح‌ها ابتدا باید در کارگروه امور زیربنایی مطرح و مصوب شود؛ همچنین باید حتماً به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان نیز برسد تا آن‌هایی که خودشان اراضی دارند برای گرفتن پروانه ساختمانی اقدام کنند و آن طرح‌هایی که اراضی دولتی است در حوزه راه و شهرسازی یا منابع طبیعی نسبت به گرفتن زمین اقدام کنند.

وی در ادامه از الحاق ۶۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهری واقع در بلوار آیت‌الله بروجردی خبر داد و اظهار داشت: ۶۳ هکتار از اراضی دولتی از اطراف بلوار آیت‌الله بروجردی انتهای شهرک قدس که در کارگروه زیربنایی استان و شورای برنامه‌ریزی مصوب شده بود امروز در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح و مورد تصویب قرار گرفت که به محدوده شهری الحاق شوند.

به گفته صبوری عمده کاری که باید در آنجا انجام دهیم این است که در راستای طرح اقدام ملی و تفاهم‌نامه‌هایی که وزارت راه و شهرسازی با وزارت خانه‌ها و نهادها بسته نسبت به تأمین مسکن افراد واجد شرایط اقدام کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: مقررشده نزدیک به ۵ هزار واحد مسکونی در این اراضی مستقر شود؛ البته چهار هزار ثبت نامی داشتیم اما یازده هزار واحد مسکونی تعهد استان در طرح اقدام ملی مسکن است.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]