×
×

شهرکریمه – امتحانات الهی برای بالندگی انسان است

  • کد نوشته: 16122
  • [ad_1] امتحانات الهی برای بالندگی انسان است به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر شنبه در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، به بررسی جایگاه و نقش آزمایش‌های الهی در الگوی بندگی مؤمن پرداخت و افزود: آزمایشات الهی در قرآن کریم با عناوین و کلمات ویژه‌ای […]

    شهرکریمه – امتحانات الهی برای بالندگی انسان است
  • [ad_1]

    امتحانات الهی برای بالندگی انسان است

    امتحانات الهی برای بالندگی انسان است

    به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر شنبه در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، به بررسی جایگاه و نقش آزمایش‌های الهی در الگوی بندگی مؤمن پرداخت و افزود: آزمایشات الهی در قرآن کریم با عناوین و کلمات ویژه‌ای مطرح و از حدود آن سخن گفته شده است.

    وی گفت: کلمه فتنه در قرآن کریم به‌عنوان نوعی از آزمایشات الهی بیان‌شده است.

    عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه کلمه فتنه در قرآن کریم ۶۰ بار تکرار شده است، افزود: خداوند در هر یک از این آیات به بیان برخی از آزمایش‌ها و ابتلائات انسان‌ساز پرداخته است.

    وی بیان کرد: بلا یکی دیگر از عناوین قرآنی برای آزمایش‌های الهی است که ۳۶ بار در قرآن ذکر شده است.

    حجت‌الاسلام رفیعی گفت: تمحیص یکی دیگر از آزمایش‌های الهی است که قرآن کریم در برخی دیگر از آیات ۲ بار به چنین عنوانی به بیان آزمایش‌های الهی پرداخته است.

    آزمایشات الهی در قرآن به ۵ دسته تقسیم شده است

    وی با بیان اینکه آزمایشات الهی در قرآن کریم به پنج دسته تقسیم شده است، افزود: دسته اول آیاتی هستند که می‌گوید همه اعم از مؤمن و کافر امتحان می‌شوند، دسته دوم آیاتی که انواع امتحان را بیان می‌کند که به ۲ دسته تقسیم می‌شود برخی امتحانات خوشایند ما و گاهی ناخوشایند هستند.

    استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امتحانات الهی برای بالندگی، صبر، رسیدن به ثواب و کسب مسئولیت است، ادامه داد: خداوند هر یک از انبیا را به طریقی امتحان کرده است برای مثال حضرت سلیمان با ثروت فراوان و ایوب با فقر امتحان شدند.

    وی بیان کرد: دسته سوم آیاتی هستند که هدف امتحان را بیان می‌کنند و دسته چهارم نیز آیاتی که برای امتحان خداوند مثال می‌زنند و دسته پنجم نیز ابزار امتحان را بیان می‌کنند که با یکدیگر متفاوت هستند.

    حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: قاضی باید ابتدا به حرف طرفین دعوا به طور کامل گوش دهد و بعد به درستی قضاوت کند و عجله در قضاوت جایز نیست.

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.