[ad_1] امضا تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان به گزارش شهرکریمه محمد وحید بینش رئیس دانشگاه خاتم النبیین افغانستان به همراه معاونین و اعضای هیات مدیره دانشگاه با حضور در دانشگاه علوم پزشکی قم، با محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، عادلی معاون آموزشی و شریفی پور […]

[ad_1]

امضا تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان

امضا تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان

به گزارش شهرکریمه محمد وحید بینش رئیس دانشگاه خاتم النبیین افغانستان به همراه معاونین و اعضای هیات مدیره دانشگاه با حضور در دانشگاه علوم پزشکی قم، با محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، عادلی معاون آموزشی و شریفی پور معاون پژوهش و تحقیقات دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

وحید بینش در این جلسه با قدردانی از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ایران و افغانستان در گسترش تبادلات علمی می توانند ارتباط های گسترده ای با هم داشته باشند و از این رو ما آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی قم هستیم.

وی افزود: استان قم از لحاظ جنبه های مذهبی و معارفی، بسیار مورد تاکید مجموعه دانشگاه خاتم النبیین است و از نظر علم پزشکی و مباحث تحقیقاتی و آموزشی نیز، دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از بهترین مجموعه های دانشگاهی ایران به شمار می رود.

موسوی معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه خاتم النبیین افغانستان نیز در این جلسه گفت: دو کشور از نظر زبان و فرهنگ به یکدیگر نزدیک بوده و از سوی دیگر در مسائل واحدهای آموزشی نیز بیشتر آنها همانند دانشگاه های ایران است.

وی گفت: ما از همکاری و امضای تفاهمنامه با دانشگاه علوم پزشکی قم، استقبال و تلاش خواهیم کرد که این تفاهم علمی گسترش یابد.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: افغانستان ارتباط تنگانگی از نظر فرهنگی، اعتقادات، سرمایه گذاری و… با ایران دارد که این تعاملات بسیار ارزشمند و در گسترش برنامه ها موثر است.

وی گفت: امضای تفاهمنامه همکاری علمی میان دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان، گام مهمی در توسعه و پیشرفت مباحث علمی است و ما نیز آمادگی خود را برای همکاری هر چه بیشتر اعلام می کنیم.

سید حسن عادلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: همکاری علمی با دانشگاه خاتم النبیین افغانستان برای ما افتخاری است و از این موضوع استقبال کرده و امیدواریم که این تفاهمنامه در زمینه های مختلف گسترش یابد.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم، بیشترین دانشجوی خارجی را از کشور افغانستان دارد که این دانشجویان در قم، هیچ احساس دوری از وطن نکرده و به راحتی به تحصیل می پردازند.

شایان ذکر است در پایان این جلسه تفاهمنامه همکاری علمی میان دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان به امضا رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]