[ad_1] امکان اسکان ۶۰۰۰ خانواده در ایام نوروز در قم وجود دارد به گزارش شهرکریمه پیام جوادیان با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران نوروزی اظهار داشت: عرصه‌های اختصاص داده‌شده به اسکان نوروزی بر دو دسته استراحتگاه‌های  اصلی و فرعی در نظر گرفته‌شده است. وی با بیان اینکه سه استراحتگاه اصلی ازجمله  بوستان فدک، […]

[ad_1]

امکان اسکان ۶۰۰۰ خانواده در ایام نوروز در قم وجود دارد

امکان اسکان ۶۰۰۰ خانواده در ایام نوروز در قم وجود دارد

به گزارش شهرکریمه پیام جوادیان با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران نوروزی اظهار داشت: عرصه‌های اختصاص داده‌شده به اسکان نوروزی بر دو دسته استراحتگاه‌های  اصلی و فرعی در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه سه استراحتگاه اصلی ازجمله  بوستان فدک، بوستان غدیر و پارکینگ شماره چهار مسجد مقدس جمکران برای این منظور در نظر گرفته‌شده است، افزود:  استانداردهای موردنیاز برای اسکان مسافران ازجمله سکو برای نصب چادر، استقرار نیروهای انتظامی و آتش‌نشانی و اورژانس که به‌طور کامل پوشش استراحتگاه‌ها را پوشش داده برای آنان در نظر گرفته‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در صورت تکمیل استراحتگاه‌های اصلی، بوستان‌های مهدیه در منطقه یک، بوستان امام رضا(ع) در خیابان اراک، بوستان نیایش و قسمتی از مسجد مقدس جمکران برای اسکان مسافران و زائران در نظر گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای رفاه زائران از جمله نماز جمعه، حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای مانند جنگ‌های شادی، نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی در استراحتگاه‌ها و در اکثر پارک‌ها و بوستان‌ها مهم مانند بوستان علوی برگزار می‌شود.

جوادیان با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران در صورت وقوع بارش باران و برودت هوا خاطرنشان کرد: در صورت بارش باران و حتی برودت هوا مکان‌های مسقفی در نزدیکی برخی مکان‌های اسکان در نظر گرفته‌شده که در اختیار زائران و مسافران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ خانواده به صورت استاندارد می‌توانند از استراحتگاه‌های مسافران در شهر قم استفاده کنند، ابراز کرد: در صورت نیاز امکان اسکان تا شش هزار خانوار نیز وجود دارد. استفاده مردم از هتل‌ها، مهمانسراها  و خانه معلمان توصیه ما به مسافران است و در صورت نیاز امکان اسکان‌ها و استفاده از چادر نیز در  شهر مهیا شده است.

انتهای پیام/ ۱۱۳

[ad_2]