×
×

شهرکریمه – امکان توسعه متوازن و پایدار ایران با توجه به روستاها

  • کد نوشته: 18786
  • [ad_1] امکان توسعه متوازن و پایدار ایران با توجه به روستاها/ انتشار اوراق مشارکت برای مترو و منوریل قم به گزارش شهرکریمه مهدی جمالی نژاد پیش از ظهر امروز در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در تالار معصومیه فرمانداری قم با اشاره به بحران سیل در ایران اظهار کرد: در ابتدای امسال ۲۵ استان به […]

    شهرکریمه – امکان توسعه متوازن و پایدار ایران با توجه به روستاها
  • [ad_1]

    امکان توسعه متوازن و پایدار ایران با توجه به روستاها/ انتشار اوراق مشارکت برای مترو و منوریل قم

    امکان توسعه متوازن و پایدار ایران با توجه به روستاها/ انتشار اوراق مشارکت برای مترو و منوریل قم

    به گزارش شهرکریمه مهدی جمالی نژاد پیش از ظهر امروز در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در تالار معصومیه فرمانداری قم با اشاره به بحران سیل در ایران اظهار کرد: در ابتدای امسال ۲۵ استان به صورت همزمان با یکدیگر درگیر بحران سیل شدند که کار سختی بود.

    وی ادامه داد: ارتباطات و مطالبه گری مدیران و شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قم از دستگاه‌ها و مقام‌های ملی باید بیشتر شود، با توجه به این که شهر قم در مجاورت پایتخت کشور قرار دارد.

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: ظرفیت‌هایی که شهرها و روستاهای استان قم دارد، بی نظیر است و حضور میلیون‌ها زائر در استان قم یک فرصت برای این استان است و قم قطب مذهبی کشور است و این استان یک استان بین راهی است.

    جمالی نژاد دسترسی به پایتخت و شهرهای بزرگ را جزو امتیازات استان قم دانست و تصریح کرد: باید تلاش کرد که ظرفیت‌های بالقوه این استان بالفعل شود.

    وی ادامه داد: بسیاری از معضلاتی که در خصوص شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیان می‌شود، قابل حل است و امسال برای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بودجه خوبی با وجود مشکلات اقتصادی اختصاص داده شد، این اقدام با حمایت نمایندگان مجلس صورت گرفت.

    رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: دلیل اینکه شهرداری‌ها تبدیل به نهادهای دولتی نشدند، استفاده از ظرفیت خلاقیت‌ها بود و مشکل در زمینه مالیات ارزش افزوده برای دهیاری‌ها و شهرداری حل شده است.

    جمالی نژاد عملکرد استان قم در جذب سرمایه گذاری را خوب دانست و تصریح کرد: امکان تسری این اقدام به روستاها و شهرهای کوچک این استان استان وجود دارد.

    وی ادامه داد: امکان ایجاد شرکت حمل و نقل جمعی برای حل مشکلات حمل و نقل عمومی در روستاها و شهرهای کوچک در استان قم وجود دارد و وزارت کشور آماده کمک در این خصوص با انتشار اوراق مشارکت است.

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: وزارت کشور آماده انتشار اوراق مشارکت برای استان قم در زمینه پروژه مترو و احیای بافت فرسوده در پیرامون حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم است.

    جمالی نژاد با اشاره به مشکلات احیای بافت فرسوده در کشور اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی اختیارات خود را برای احیای بافت‌های فرسوده به استان‌ها واگذار می‌کند.

    وی ادامه داد: عدم تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موجب عدم امنیت شغلی برای این نیروها شده است و برای تبدیل وضعیت نیروها تلاش می‌کنیم تا آن‌ها امنیت شغلی داشته باشند.

    رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: شهرداری‌ها باید راه‌های کسب درآمد را احصا کنند و آماده دادن تسهیلات به شهرداری‌های شهر کوچک و دهیاری‌ها هستیم.

    جمالی نژاد راه توسعه متوازن و پایدار کشور را توجه به روستاها دانست و خاطرنشان کرد: در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توجه ویژه ای به روستاها داریم و این اقدام جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش معضلات حاشیه نشینی را می‌گیرد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.