[ad_1] انتقاد از توزیع خارج از شبکه گاز مایع در قم؛ عرضه گاز مایع با چند برابر قیمت به گزارش شهرکریمه محسن وزارتی امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات معاونت امور اقتصادی استانداری برگزار شد، با بیان عدم کمبود گاز مایع در سطح استان اظهار داشت: باوجود افزایش درخواست مردم […]

[ad_1]

انتقاد از توزیع خارج از شبکه گاز مایع در قم؛ عرضه گاز مایع با چند برابر قیمت

انتقاد از توزیع خارج از شبکه گاز مایع در قم؛ عرضه گاز مایع با چند برابر قیمت

به گزارش شهرکریمه محسن وزارتی امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات معاونت امور اقتصادی استانداری برگزار شد، با بیان عدم کمبود گاز مایع در سطح استان اظهار داشت: باوجود افزایش درخواست مردم برای استفاده از گاز آل پی جی بعد از افزایش نرخ بنزین کمبود گاز آل پی جی در استان نداشته و نیاز مصرف‌کنندگان تأمین‌شده است.

وی وجود و افزایش تقاضا برای خرید کپسول‌های گاز مایع را امری طبیعی دانست و افزود: متأسفانه بخشی از کپسول‌های گاز مایع خارج از شبکه توزیع می‌شود که نشان‌دهنده وجود ضعف در نظارت و بازرسی در این حوزه است.

 مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قم، قیمت مصوب یک کپسول گاز را ۷۸ هزار ریال اعلام و بیان کرد: شاهد عرضه کپسول‌های گاز به چندین برابر قیمت مصوب در بازار هستیم که باید با نظارت دقیق و مستمر مانع از ادامه آن شویم.

وی استفاده از کپسول آل پی جی در خودروها را نیز غیرقانونی و غیراستاندارد دانست و خاطرنشان کرد: باید با این پدیده در سطح کلان برخورد کرده و ملاک و معیار استفاده این کپسول‌ها را برای استفاده خانگی و یا خودرو تفکیک کنیم.

وزارتی تفکیک کپسول‌های خانگی و مورداستفاده در خودرو را یکی راه‌های کاهش مشکلات نظارتی و برخوردی عنوان و تصریح کرد: نیازمند بازدید و بازرسی‌های مشترک و مستمر بیشتر در سطح استان بوده تا بتوانیم با تخلفات احتمالی مبارزه کنیم.

وی با تأکید دوباره بر عدم کمبود گاز مایع در سطح استان گفت: با آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین شاهد کاهش مصرف بنزین و افزایش گاز مایع در استان بوده اما هیچ مشکلی در تأمین نیاز مصرف‌کنندگان نداشته و هراندازه تقاضا را پاسخ‌خواهیم داد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]