[ad_1] انتقاد عضو هیئت‌ رئیسه مجلس از اصرار برخی مسئولان برای ورود کالاهای مصرفی به کشور به گزارش شهرکریمه احمد امیرآبادی فراهانی اصرار عده‌ای از مسئولان برای ورود کالاهای مصرفی به کشور را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: علی‌رغم تأکیداتی که برای استفاده از کالاهای ایرانی در کشور هست اما برخی از مسئولان […]

[ad_1]

انتقاد عضو هیئت‌ رئیسه مجلس از اصرار برخی مسئولان برای ورود کالاهای مصرفی به کشور

انتقاد عضو هیئت‌ رئیسه مجلس از اصرار برخی مسئولان برای ورود کالاهای مصرفی به کشور

به گزارش شهرکریمه احمد امیرآبادی فراهانی اصرار عده‌ای از مسئولان برای ورود کالاهای مصرفی به کشور را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: علی‌رغم تأکیداتی که برای استفاده از کالاهای ایرانی در کشور هست اما برخی از مسئولان به دلیل وجود رانت، اقدام به ورود کالا به کشور می‌کنند در این رابطه مجلس و قوه قضائیه باید ورود کرده و با این افراد برخورد جدی کند.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم یکی از قطب‌های تولید کفش کشور و شاید منطقه است، افزود: در سفر اخیر به پاکستان با تجار کراچی جلسه‌ای داشتم در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی قم امضا شد مبنی بر اینکه کفش از استان قم به پاکستان صادر کنیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم پتروشیمی به پاکستان صادر کنیم اما کفش که می‌توان صادر کرد زیرا این محصول تحریم نیست، پتروشیمی در دست دولت بوده و به دلیل تحریم نمی‌توان این محصول را صادر کند اما دولت مواد اولیه هم به کارخانجات کفش قم نمی‌دهند که کفش تولید کرده و آن را صادر کنند.

امیرآبادی با بیان نقش نهادهای نظارتی و حاکمیتی در این زمینه تصریح کرد: پتروشیمی کشور در دست ۴ وزیر دفاع، صنعت و معدن، نفت و رفاه است، درست است که این وزارتخانه‌ها خصولتی شده‌اند اما وزرا باید جوابگوی مردم باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر خود به پاکستان گفت: جمعیت ۲۲۰ میلیون نفری پاکستان علاقه بسیاری به جمهوری اسلامی ایران دارند اما عربستان به شکل عجیبی  روی عده اندکی در این سرزمین سرمایه‌گذاری کرده و گروه‌های افراطی راه انداخته است.در این سفر تشکیل کمیته تهاتر را پیشنهاد داده‌ایم که از پاکستان برنج، میوه، گوشت و دام زنده خریداری کنیم و در قبال آن  پتروشیمی، بنزین و گازوئیل به کشور پاکستان بفروشیم.

وی در پایان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای انتقال لوله گاز از ایران به کشور پاکستان گفت: در صورت انجام این کار می‌توان امنیت شرق کشور را برقرار کرد.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]