[ad_1] انسان با ذکر نام و کمالات امیرالمومنین ارتقا پیدا می‌کند به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سبحانی  مرجع تقلید شیعیان در جلسه درس تفسیر که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، گفت: بزرگان بسیاری درباره امام علی (ع) ارائه وصف کرد‌ند که توجه به آن‌ها می‌تواند کلید‌های بسیاری را در اختیار محققان قرار دهد. وی افزود: […]

[ad_1]

انسان با ذکر نام و کمالات امیرالمومنین ارتقا پیدا می‌کند

انسان با ذکر نام و کمالات امیرالمومنین ارتقا پیدا می‌کند

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سبحانی  مرجع تقلید شیعیان در جلسه درس تفسیر که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، گفت: بزرگان بسیاری درباره امام علی (ع) ارائه وصف کرد‌ند که توجه به آن‌ها می‌تواند کلید‌های بسیاری را در اختیار محققان قرار دهد.

وی افزود: ابن عباس نقل می‌کند که هر جا قرآن از یا ای‌ها الذین آمنوا سخن به میان آمده است اولین فردی که خطاب آن است حضرت امیر است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: جهاد قرآنی به معنای قتال نیست بلکه دفاع کفار و منافقین است، مفسران جوان نباید ارتکزات ذهنی خود را به قرآن تحمیل کنید این مساله اساس تفسیر صحیح است، لغزش‌های مفسران زمانی شکل می‌گیرد که افکار خود را مبنای تفسیر قرار می‌دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه زمینه برخورد با منافق و کافر متفاوت است، گفت: پیامبر (ص) با منافقان جنگ شمشیری نکرد، ولی برخورد‌های تندی با آن‌ها داشتند، چون آن‌ها جسارت‌ها و توطئه‌های عملی می‌کردند.

آیت الله سبحانی بیان کرد: پیامبر (ص) برای حل مشکل از شیوه‌های دیگری، چون شدت عمل استفاده می‌کردند، گاهی اوقات پدر‌ها که مظهر محبت هستند برای تربیت فرزندان خود، آن‌ها را تنبیه می‌کنند.

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های بی نظیر امام علی (ع) خاطرنشان کرد: توصیفاتی که از سوی پیامبر (ص) درباره امیرالمومنین (ع) شده است حجت را بر همه تمام کرده است؛ در واقع ما هستیم که با ذکر نام و کمالات ایشان ارتقا پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/  ۱۱۳

[ad_2]