[ad_1] انسجام اسلامی پیام کنگره حج است به گزارش شهرکریمه علی اکبر ضیایی در همایش تخصصی با عنوان «حج، انسجام اسلامی و آینده همگرایی در جهان اسلام»، در پژوهشکده حج و زیارت در قم، با اشاره به اینکه باید در جهت همگرایی جهان اسلام بر اساس کنگره عظیم حج قدم برداشت، افزود: حجم پژوهش‌های علمی […]

[ad_1]

انسجام اسلامی پیام کنگره حج است

انسجام اسلامی پیام کنگره حج است

به گزارش شهرکریمه علی اکبر ضیایی در همایش تخصصی با عنوان «حج، انسجام اسلامی و آینده همگرایی در جهان اسلام»، در پژوهشکده حج و زیارت در قم، با اشاره به اینکه باید در جهت همگرایی جهان اسلام بر اساس کنگره عظیم حج قدم برداشت، افزود: حجم پژوهش‌های علمی و تخصصی بر اساس استانداردهای علمی در کشور با توجه به موضوعات راهبردی و کاربردی مورد نیاز جهان اسلام بسیار بی نظیر و چشمگیر است.

وی، جوان گرایی را لازمه حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: میدان دادن به جوانان متخصص، حرکت به سمت اهداف بلند انقلاب اسلامی را شتاب می‌دهد که در این راستا استفاده از ظرفیت جوانان در مراکز تصمیم گیری و پژوهشی ضروری است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت، با اشاره به خروج آمریکا از معاهدات بین المللی از جمله معاهده محیط زیست پاریس گفت: همه متفکران بر این نکته اتفاق نظر داشتند که خروج آمریکا از معاهده زیست محیطی پاریس منجر به انزوای بیشتر آمریکا می‌شد و این موضوع نشان داد که می‌توان محیط زیست نیز به یک مساله سیاسی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: وقتی مسائل محیط زیست می‌تواند سیاسی بشود، بسیاری از مسائل می‌تواند به عنوان یکی از محورهایی باشد که در کنگره جهانی حج مطرح و از فرصت حج برای تبادل نظر در این زمینه استفاده شود.

ضیایی تاکید کرد: سلطه در رأس مظاهر سیاسی استکبار است ولی امروز شاهد هستیم تهاجم فرهنگی، تربیت کودکان و مسائل پیرامون ماهواره و فضای ناشی از اینترنت و آب، همه جنبه سیاسی پیدا کرده است.

وی با اشاره به تدوین بیش از یک هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب پیرامون حج در این پژوهشکده گفت: پژوهشکده حج و زیارت در پژوهش‌های خود از مسائل سنتی پیرامون حج فراتر رفته و به تولید محتوا پیرامون مسائل جدید و نو گام برداشته است و در تلاش است تا ارتباط‌های عملی خود را با سایر مؤسسه‌های پژوهشی کشور گسترش دهد.

این همایش تخصصی در ۲ بخش «حج، چشم انداز نظم منطقه‌ای اسلامی» و هم چنین «حج و دیپلماسی عمومی» برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]