×
×

شهرکریمه – اهتمام مراجع تقلید در کمک به همسر و همکاری در امور خانواده

  • کد نوشته: 35694
  • [ad_1] اهتمام مراجع تقلید در کمک به همسر و همکاری در امور خانواده به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد چهارشنبه شب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع) با بیان این که پیامبر خاتم (ص) کسی است که بیشترین لطف و دلسوزی را به همه انسان ها دارد اظهار کرد: در روایات […]

    شهرکریمه – اهتمام مراجع تقلید در کمک به همسر و همکاری در امور خانواده
  • [ad_1]

    اهتمام مراجع تقلید در کمک به همسر و همکاری در امور خانواده

    اهتمام مراجع تقلید در کمک به همسر و همکاری در امور خانواده

    به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد چهارشنبه شب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع) با بیان این که پیامبر خاتم (ص) کسی است که بیشترین لطف و دلسوزی را به همه انسان ها دارد اظهار کرد: در روایات ما آمده است آن که خدا را بیشتر دوست دارد، مردم و بندگان خدا را هم بیشتر دوست خواهد داشت.

    وی افزود: بنابراین حضرت رسول الله (ص) را باید شخصیتی دانست که بر اساس دوست داشتن حداکثری معبود، بیشتری لطف محبت را به بندگان معبود نیز داشته و دارد.

    استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بشارت حضرت ختمی مرتبت (ص) درباره اهمیت کمک به عیال و خانواده اظهار کرد: حضرت در روایتی بشارت داده اند که کسی که عارش نشود به خانواده و زیرمجموعه اش کمک کند، بدون حساب وارد بهشت می شود.

    وی اضافه کرد: البته این روایت مفهومی پنهانی هم در خود دارد که آن مفهوم، دشوار شدن ورود افراد مغرور و متکبّر به بهشت است.

    فرحزاد ادامه داد: بر همین اساس است که مراجع معظم تقلید ما در کهنسالی هم در خانه تلاش دارند تا گوشه ای از کار را بر عهده گیرند و از این ثواب عظیم بی بهره نمانند، هم چنان که بنده بر اساس گزارش هایی می دانم که مثلا مرجع تقلید ۹۰ ساله ما هم به نوبه خود در کارهای خانه و حتی شستن ظرف ها کمک می کند و همکاری دارد.

    وی سپس بیان کرد: شخصیت بی بدیل حضرت محمد بن عبدالله (ص) به عنوان «رحمت للعالَمین» و همچنین دیگر حضرات معصومین (ع) آن چنان نورانی و درخشان است که ما به عنوان امت، باید تلاش کنیم تا با شناخت حداقل بخشی از سیره، به این سیره عمل و جهان را به مکانی زیباتر برای زندگی تبدیل کنیم.

    استاد حوزه علمیه قم همچنین یادآور شد: بخشی از سیره اهل بیت (ع) درباره تولد فرزندان در خانه و نامگذاری آنان است که در متون دینی اشاره شده و می فرمایند آنان به هنگام تولد نوزاد نمی‌پرسیدند فرزند دختر است یا پسر، بلکه فقط از سلامتی اش جویا می شدند و خدا را سپاس می‌گفتند.

    وی اضافه کرد: همچنین نامگذاری فرزند پسر به نام «محمّد» چنان مهم است که رسول الله (ص) فرمودند اگر کسی چند فرزند پسر داشته باشد و یکی از آن ها را به نام من نامگذاری نکند، بر من جفا کرده است.

    حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: فراموش نکنیم که صفت «رحمت للعالمین» پیامبر (ص) از سوی خداوند متعال به ایشان عطا شده و در حقیقت این خود پروردگار است که به صراحت آیه تکرار شده در قرآن کریم یعنی «إنّ الله بالناس لرئوف رحیم» به همه انسان ها و نه فقط به مؤمنان، نظر لطف و محبت و مهربانی دارد.

    وی افزود: بر همین اساس، همین صفت رئوف و رحیم بودن در حضرت رسول الله (ص) هم تجلی کرده است.

    استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان فراگیری رحمت الهی بر همه بندگان تأکید کرد: در زمان امام سجاد (ع) برخی چنین می اندیشیدند که نجات از قهر الهی، امری عجیب است و آن را با عبارت «العَجَب کُلّ العجب مِمّن نَجی کَیفَ نجی» بیان می کردند، در حالی که آن حضرت این عبارت را چنین اصلاح فرمودند که «العجب کلّ العجب ممّن هلک کیف هلک مِن سِعَه رحمت الله» یعنی اگر کسی با وجود وسعت رحمت الهی هلاک شد، آن گاه است که باید تعجب کرد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.