×
×

شهرکریمه – ایجاد ۲۶ بهزیستی کوچک در ۲۲ منطقه و محله قم

  • کد نوشته: 32330
  • [ad_1] ایجاد ۲۶ بهزیستی کوچک در ۲۲ منطقه و محله قم به گزارش شهرکریمه مهدی پهلوانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز تاسیس بهزیستی قم، برگزار شد، با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب برای ایجاد یک تحول اجتماعی اظهار کرد: وظیفه بسترسازی این تحول برعهده بهزیستی است […]

    شهرکریمه – ایجاد ۲۶ بهزیستی کوچک در ۲۲ منطقه و محله قم
  • [ad_1]

    ایجاد 26 بهزیستی کوچک در 22 منطقه و محله قم

    ایجاد ۲۶ بهزیستی کوچک در ۲۲ منطقه و محله قم

    به گزارش شهرکریمه مهدی پهلوانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز تاسیس بهزیستی قم، برگزار شد، با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب برای ایجاد یک تحول اجتماعی اظهار کرد: وظیفه بسترسازی این تحول برعهده بهزیستی است که در همین راستا رویکردهایی در بهزیستی سراسر کشور در سه محور مورد پیگیری قرار گرفته است.

    وی نخستین محور را طرح تحولی مثبت زندگی یا طرح تاسیس و مراکز بهزیستی دانست و گفت: این مراکز برای ارائه خدمات مطلوبتر و تسهیل در تسریع خدمات به واسطه خود مردم و با بستر سازی بهزیستی شکل گرفته است.

    مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه در طرح ذکر شده مجوز ۱۸ مرکز به استان قم در ابتدای امر داده شده بود، تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی که صورت گرفت استان قم موفق به مقام نخست جلب مشارکت ثبت نام شد و با پیگیری های انجام شده شمار این مراکز به ۲۶ عدد افزایش یافت.

    وی با اشاره به استقرار این مراکز در ۲۶ منطقه قم، گفت: ۲۲ خدمت از بهزیستی در این مراکز به متقاضیان ارائه می شود که خدمات مددکاران به مددجویان از آن جمله است.

    پهلوانی افزود: پس از استقرار مراکز به هر یک ۴۵۰ پرونده خانوار مددجویان بهزیستی واگذار می شود که مددکاری آنان برعهده این مراکز خواهد بود.

    وی ادامه داد: در تلاش هستیم بسیاری از خدمات بهزیستی که می تواند در محله ها قرار بگیرد را به واسطه این مراکز به مردم ارائه دهیم و به این صورت بیش از پیش در کنار مردم قرار می گیریم و در شرایط خاص مانند شیوع کرونا، اگر نیاز باشد خدمات بهزیستی در محله ها ارائه شود به وسیله این مراکز و بدون مراجعه به نقاط دیگر ارائه می شود.

    مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: هرمسئله ای که با سلامت اجتماعی جامعه در ارتباط است توسط این مراکز ارائه خواهد شد و بعضی مواردی مانند فرزند خواندگی و ثبت مراکز خیریه نیز توسط این مراکز و با ارائه مصاحبه و مشاوره انجام می شود.

    وی ادامه داد: با استقرار این مراکز بستری برای تحول اجتماعی که از دغدغه های رهبری است آماده شده و به آن سمت پیش خواهیم رفت.

    پهلوانی محور دوم را مورد توجه قرار داد و گفت: سامانه هایی ایجاد شده که  در این راستا می توان به سامانه شفافیت برای جامعه هدف اشاره کرد که اگر بخواهند پیگیر پرونده هایشان باشند می‌توانند از این شیوه بهره ببرند.

    وی با بیان اینکه سامانه دیده بان و سامانه دادرس از دیگر سامانه هایی است که در این راستا ایجاد شده است، عنوان کرد: سامانه دیده بان سامانه نظارتی است و اگر مسئله پیشنهادی، انتقادی وجود دارد می توان از این طریق مطرح کرد. همچنین سامانه دادرس تمام اموال، املاک و مسائل حقوقی بهزیستی در آن منعکس می شود.

    مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به سامانه فرزندخواندگی بیان کرد: در صورتی که شخصی بخواهد سرپرستی فرزندی را برعهده بگیرد می تواند به آسانی از طریق گوشی تلفن همراه وارد سامانه شود و پس از ثبت اطلاعات لازم از سوی بهزیستی با آنان ارتباط برقرار شده و خدمات لازم ارائه می شود.

    وی، سامانه ثبت نام مراکز را نیز  مورد اشاره قرار داد و گفت: در کل کشور با بیش از ۱۱ هزار نفر متقاضی وارد سامانه شدند که در طرح مثبت زندگی یا برای مجوز ایجاد مراکز مختلف ثبت نام کردند.

    پهلوانی در بخش دیگری از سخنان خویش به اقدامات انجام شده در کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد اشاره و بیان کرد: طرح صیانت برای پیشگیری از اوج بهبود یافتگان، طرح کاهش آسیب کسانی که با اعتیاد دست به گریبان هستند و طرح جامعه درمان و بازتوانی اعتیاد از اقداماتی است که انجام می شود.

    وی افرود: با برنامه هایی که در حال انجام دادن هستیم اطلس اعتیاد کامل می شود و به سمت پیشگیری جامع اعتیاد حرکت می کنیم.

    مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: طرح تحول اجتماعی که بستر سازی آن با بهزیستی است با همراهی مردم انجام می شود.

    وی به طرح بستر سازی زندگی اشاره و ابراز کرد: این طرح به صورت غیر دولتی و با نظارت بهزیستی انجام می شود و مجموعه  این ۲۶ مرکز توسط موسسات غیر دولتی و خیریه دایر خواهد شد و نظارت برعهده بهزیستی خواهد بود.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.