×
×

شهرکریمه – بازگشایی مدارس ‌‌معنایی ندارد

  • کد نوشته: 32827
  • [ad_1] سخنگوی کمیسیون آموزش ‌مجلس‌: بازگشایی مدارس ‌‌معنایی ندارد / دخالتی در زمان برگزاری کنکور ‌نمی‌کنیم به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ احمدحسین فلاحی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات انجمن علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: پویایی و شفافیت، دو مطالبه مهم مردم از مجلس شورای اسلامی است و خبرنگاران و اصحاب […]

    شهرکریمه – بازگشایی مدارس ‌‌معنایی ندارد
  • [ad_1]

    سخنگوی کمیسیون آموزش ‌مجلس‌: بازگشایی مدارس ‌‌معنایی ندارد / دخالتی در زمان برگزاری کنکور ‌نمی‌کنیم

    سخنگوی کمیسیون آموزش ‌مجلس‌: بازگشایی مدارس ‌‌معنایی ندارد / دخالتی در زمان برگزاری کنکور ‌نمی‌کنیم

    به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ احمدحسین فلاحی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات انجمن علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: پویایی و شفافیت، دو مطالبه مهم مردم از مجلس شورای اسلامی است و خبرنگاران و اصحاب رسانه، نقش مهمی در تحقق این دو امر دارند.

    وی افزود: رسانه‌های زیادی در مقابله با فساد تلاش کرده‌اند و آن‌ها در خط مقدم شفاف‌سازی مفاسد اقتصادی هستند، چراکه رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد عدالت در جامعه و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ایفای نقش بپردازند، اصحاب رسانه باید در معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب تلاش کنند، چراکه در شرایط فعلی مشکلات اقتصادی و تحریم‌های شدید ممکن است برای جامعه این سؤال پیش بیاید که دستاوردهای انقلاب چه بوده است.

    سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فشار اقتصادی و تحریم در طول تاریخ در تمامی دنیا بی‌نظیر است و هر کشور دیگری تحت این فشارها بود از هم فرو می‌پاشید، تصریح کرد: در این میان نقش مهم رهبری در حفظ نظام بسیار اهمیت دارد و به گفته یکی از مسئولان در کشورهای خارجی اگر هر کشوری همانند ایران تحت تحریم ۴۰ ساله بود قطعاً فرو می‌پاشید، ولی ایران چند ویژگی مهم ازجمله وجود رهبری را دارد.

    وی در مورد برخی موانع در مسیر تعالی آموزش گفت: تغییرات ساختاری در آموزش، یکی از دغدغه‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات است، طبق قوانین برخی از کشورها، یک استاد باید تا ۸ مقاله علمی و پژوهشی چاپ کند، اما در کشور برخی از دانشگاه‌ها باید ۴۰ مقاله به چاپ برساند.

    فلاحی خاطرنشان کرد: مجلس در مسیر قانون‌گذاری و نظارت بر انجام قانون دارای رسالت مهمی است، ۱۲ هزار قانون داریم که برخی منسوخ‌ شده و تعدادی نیاز به بازنگری دارد و مجلس موظف بوده این قوانین را پایش کند.

    جایگاه علمی ایران رتبه ۱۵ در جهان و رتبه یک در منطقه است

    وی با اشاره به جایگاه علم در کشورمان یادآور شد: جایگاه علمی ایران در جهان رتبه ۱۵ و رتبه یک در منطقه است و براساس سخنان رهبر انقلاب ۷۰ درصد از یافته‌های علمی مطابق با نیازهای بومی و داخلی کشور نیست، ایران دارای ظرفیت‌های اقتصادی مهمی است و هشتمین کشور جهان ازنظر منابع به شمار می‌رویم و باید بتوانیم در پیشرفت، تعالی و توسعه نیز جزء برترین‌ها باشیم.

    سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در حوزه تحقیقات پیرامون داروی کرونا، عقب‌تر از کشورهای دیگر نیستیم و برای نمونه ده نوع دارو برای درمان کرونا در حال آزمایش است، اما این دستاوردهای داخلی در عرصه جهانی بیان نمی‌شود.

    ایران اسلامی در مبارزه با کرونا دومین کشور جهان است

    وی اظهار داشت: در مبارزه با کرونا دومین کشور جهان هستیم و پیشرفت‌های خوبی در ساخت دارو داشته‌ایم و اگر به‌صورت جهادی کار شود قبل از پاییز اخبار خوبی در حوزه درمان کرونا به دست می‌آید.

    فلاحی در تبیین نقاط ضعف برخی از مسائل در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد: در طول این سال‌ها، حوزه علمیه جایگاه بالایی در بخش آموزش عالی کشور ندارد و حوزه سهم ناچیزی در آموزش و پرورش داشته و گویا حوزه جزء آموزش عالی کشور به شمار نمی‌رود.

    وی تصریح کرد: این موضوع در حالی بوده که عمده حوزویان در آموزش عالی هستند، اما دارای جایگاهی در بحث تحقیقات و آموزش نیستند و بودجه‌ای که در این زمینه به استان‌ها تخصیص می‌یابد یک میلیارد تومان است که رقم چندانی نیست.

    سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ردیف اختصاص‌یافته برای پذیرش طلاب بسیار پایین است، به‌طوری‌که از هر هزار نفر، دو طلبه می‌توانند وارد آموزش و پرورش شوند.

    وی خاطرنشان کرد: امروزه در سطح جهان به تربیت دینی اهمیت می‌دهند و حتی در گوشه مدارس یک کلیسا برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند.

    فلاحی کمبود معلم را یکی از دغدغه‌های جدی برشمرد و بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰، با کمبود ۶۰۰ هزار معلم روبه‌رو هستیم و سیستم پذیرش از سوی دانشگاه فرهنگیان به‌خوبی جذب نمی‌کند و عمدتاً از تجمعات جلوی مجلس گرفته‌شده است.

    وی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید به جایگاه خود بازگردد و بتواند سالانه ۲۵ هزار دانشجو جذب کند اما ازنظر کمی هم مشکلاتی دارد و با کمبود فضای فیزیکی مواجه است.

    سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: باید ۵۰ درصد آموزش کاربردی باشد چراکه امروز آموزش‎های تئوری تا حدی جایگاه خود را از داده دست است، مجلس بنا دارد تا پایان برنامه، این مسئله را ساماندهی کند.

    ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان ظرفیت علمی بسیار خوبی برای جامعه دارد

    وی گفت: امروز رشد دانشگاه‌های نسل چهارم و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری هستند و باید تقویت شوند، در حال حاضر ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان ایجادشده است که ظرفیت بسیار مهم هستند.

    فلاحی در مورد زمان برگزاری کنکور افزود: مجلس، دخالتی در زمان برگزاری کنکور ندارد و طبق گفته مسئولان سنجش ۳۰ و ۳۱ مردادماه ماه، زمان قطعی است، البته ستاد ملی کرونا نظر قطعی را می‌دهد.

    وی بیان کرد: ما شروع سال تحصیلی داریم و بازگشایی در وضعیت کرونا، معنایی ندارد و بر اساس گفته‌ها آغاز سال تحصیلی ۱۵ شهریورماه است و با سه شیوه حضوری ‌و نیمه‌حضوری و غیرحضوری برنامه‌ریزی می‌شود.

    سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد تقلبی بودن برخی از پایان‌نامه‌ها گفت: ورود به پایان‌نامه ازجمله دغدغه‌های مجلس است و با نظارت جدی باید مانع صدور مدارک تقلبی توسط برخی از مراکز غیرانتفاعی و غیردولتی شد.

    وی در ادامه نیز پیرامون تعامل مجلس با شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: مصوبات شورای عالی انقلاب، اسناد بالادستی و موردپذیرش مجلس است و در برخی موارد نیز شورای عالی در کمیسیون آموزش و تحقیقات به ارائه نظر می‌پردازد.

    فلاحی اظهار داشت: شیوع کرونا یک فرصت و یک تهدید بود و تلفات و خسارات زیادی وارد کرد اما درعین‌حال در فضای مجازی ظرفیت‌هایی به وجود آورد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.