[ad_1] بانوان قم خواستار تحقق فرصت های ورزشی مساوی هستند به گزارش شهرکریمه سیده لیلا عنبری افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تیم‌های ورزشی بانوان این است که بتوانند همانند آقایان از فضاهای رو باز داخل شهر با رعایت موازین شرعی استفاده نمایند. وی اضافه کرد: گرچه فضاهای باز ورزشی داخل شهر به تعداد مورد نیاز […]

[ad_1]

بانوان قم خواستار تحقق فرصت های ورزشی مساوی هستند

بانوان قم خواستار تحقق فرصت های ورزشی مساوی هستند

به گزارش شهرکریمه سیده لیلا عنبری افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تیم‌های ورزشی بانوان این است که بتوانند همانند آقایان از فضاهای رو باز داخل شهر با رعایت موازین شرعی استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: گرچه فضاهای باز ورزشی داخل شهر به تعداد مورد نیاز وجود دارد، ولی به دلیل شرایط خاص فرهنگی قم این فضاها قابل استفاده برای بانوان نمی‌باشد.

وی گفت: اگر امکان استفاده از فضای باز با رعایت شرایط فرهنگی در داخل شهر داشتیم، به طور حتم می‌توانستیم روی توانمندی بانوان بیشتر حساب کنیم و وضعیت مقام آوری این قشر ارتقا می‌یافت.

عنبری تاکید کرد: در تلاش هستیم امکان استفاده از فضاهای رو باز داخل شهر برای بانوان محقق شود تا بخشی از کمبودهای این عرصه کاهش یابد.

وی در عین حال با بیان اینکه مجموعه‌های اختصاصی بانوان نیز در قم محدود است، اضافه کرد: اگر فضایی اختصاصی برای ورزش بانوان در قم وجود داشت، وضعیت ورزش بانوان بهتر از زمان فعلی بود، زیرا بسیاری از ورزشکاران در رشته‌هایی از جمله دوومیدانی، هاکی و فوتبال احتیاج به زمین چمن و فضای باز دارند.

وی افزود: به دلیل مشکل استفاده از فضاهای رو باز داخل شهر برای بانوان، امکاناتی در فضای بیرون شهر برای این قشر ایجاد شده است و تیم‌ها برای تمرین به صورت رایگان به مجموعه‌های خارج از شهر می‌روند.

رئیس گروه هماهنگی ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان قم درعین حال افزود: البته اعزام تیم‌های بانوان به مجموعه‌های خارج از شهر مثل ورزشگاه یادگار امام راحل، باعث می‌شود خطرهایی تیم‌ها را تهدید کند که قابل تأمل است.

وی خاطرنشان کرد: تنها مجموعه ورزشی مختص بانوان سالن و استخر بوستان نرگس در بخش دولتی و ۴۶ باشگاه در بخش خصوصی می‌باشد.

وی با بیان اینکه دو بوستان نرگس و ارغوان که ویژه بانوان است، توسط شهرداری مدیریت می‌شود، گفت: بانوان قم به دنبال مجموعه امنی هستند که با اطمینان خاطر ورزش کنند و این مساله می‌طلبد که دستگاه‌هایی از جمله شهرداری در این راستا اقدام نماید.

عنبری افزود: درصورتی که شهرداری مجموعه‌هایی مختص بانوان در سطح شهر ایجاد کند، اداره کل ورزش و جوانان نیز مدیریت ورزش و تأمین مربیان این مجموعه‌ها را بر عهده می‌گیرد.

وی یادآور شد: تمام سالن‌های ورزشی و استخرهای خصوصی و دولتی بانوان از سوی گروه بازرسی اداره کل ورزش و جوانان و با همکاری پلیس اماکن نظارت می‌شود.

سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۸۵ خانم در سالن ها و باشگاه های ورزشی سطح استان قم عضو بودند؛ بانوان استان قم در ۳۸ هیات ورزشی قم فعال هستند.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]