[ad_1] بخشی نگری به توسعه قم آسیب میزند/ضرورت اصلاح قوانین منابع طبیعی به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست صبح پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس و در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد خطاب به مدیرکل منابع طبیعی استان بیان کرد: اقدامات اخیر منابع […]

[ad_1]

بخشی نگری به توسعه قم آسیب میزند/ضرورت اصلاح قوانین منابع طبیعی

بخشی نگری به توسعه قم آسیب میزند/ضرورت اصلاح قوانین منابع طبیعی

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست صبح پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس و در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد خطاب به مدیرکل منابع طبیعی استان بیان کرد: اقدامات اخیر منابع طبیعی در زمینه آبخیزداری قابل تقدیر است به ویژه در فروردین ماه امسال اگر این اقدامات نبود خسارات ناشی از سیل دوچندان می‌شد اما باید برخی قوانین در زمینه صدور مجوز برای اکتشافات معادن بازنگری شود.

استاندار قم با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم با بخشی نگری در اجرای پروژه‌هایی که در زمینه توسعه استان اهمیت دارند وقفه‌ای صورت گیرد، گفت: در مواردی نیاز است برخی قوانین منابع طبیعی بازنگری و اصلاح شود نباید قوانین دست و پاگیر مانع تراشی کند این در حالی که و ما هنوز در این زمینه به دلیل این قوانین با عملکرد ضعیف روبرو هستیم.

وی افزود: استان ظرفیت خوبی در زمینه منابع معدنی دارد و منابع طبیعی در جایی که می‌تواند اکتشافی صورت گیرد نباید مانع ایجاد کند.

لزوم تدوین یک بسته پیشنهادی در مجلس

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستگاه‌هایی مانند سازمان صمت، جهاد کشاورزی، شهرداری با منابع طبیعی نشست‌هایی برگزار و قوانینی که مانع توسعه و پیشرفت برخی پروژه‌های آن‌ها به دلیل برخی قوانین می‌شود را بررسی و یک سیستم پیشنهادی را تدوین و تقدیم مجلس و نمایندگان کرده تا در بعد ملی بررسی شود.

سرمست افزود: باید با نگاه فرابخشی به توسعه استان نگاه کرد و قوانین دست و پاگیر را اصلاح کرد در کنار اصلاحات ساختاری بین دستگاه‌های اجرایی رویکرد توسعه محوری هم مد نظر باشد از ظرفیت منابع طبیعی در زمینه مولدسازی هم می‌توان استفاده کرد.

عملکرد مطلوب منابع طبیعی در زمینه بیابان زدایی و سیلاب

استاندار قم با اشاره به اقدامات مطلوب منابع طبیعی در زمینه بیابان زدایی و مقابله با سیلاب بیان کرد: منابع طبیعی در برخی محورها از جمله مقابله با سیلاب و بیبان زدایی قابل تقدیر است در جریان سیل فروردین ماه سال گذشته با توجه به اقدامات صورت گرفته شاهد پیشگیری از بحران در منطقه قمرود بودیم باید این قبیل برنامه در الویت کاری منابع طبیعی و توسعه استان باشد.

سرمست عنوان کرد: منابع طبیعی در زمینه بیابان زدایی و اطفای حریق هم خوب ورود کرد در حالی که در استان‌های با وسعت حریق بسیاری روبرو بودیم در قم کم‌تر بود و توانست از ظرفیت بخشداران و جامعه محلی استفاده کند.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]