[ad_1] بخش کشاورزی استان قم ۳۰ مگاوات برق صرفه‌جویی کرد به گزارش شهرکریمه مهدی آهنین‌پنجه با اشاره به عدم اجرای خاموشی‌ها تاکنون در کشور اظهار داشت: در روزهای گذشته مصرف کشور بیش از ۵۳ هزار مگاوات بوده که به علت افزایش دما شاهد افزایش مصرف در بخش انرژی برق هستیم. وی با بیان اینکه طبق […]

[ad_1]

بخش کشاورزی استان قم ۳۰ مگاوات برق صرفه‌جویی کرد

بخش کشاورزی استان قم ۳۰ مگاوات برق صرفه‌جویی کرد

به گزارش شهرکریمه مهدی آهنین‌پنجه با اشاره به عدم اجرای خاموشی‌ها تاکنون در کشور اظهار داشت: در روزهای گذشته مصرف کشور بیش از ۵۳ هزار مگاوات بوده که به علت افزایش دما شاهد افزایش مصرف در بخش انرژی برق هستیم.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها، کشور نیازمند ۶۳ هزار مگاوات برق برای روزهای آینده است، خاطرنشان کرد: ما سه هزار مگاوات برق ذخیره داریم که اگر مردم، صنعت و بخش کشاورزی کمک نکنند باید شاهد اعمال خاموشی‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم ادامه داد: در چند روز گذشته در بخش کشاورزی استان ۳۰ مگاوات صرفه‌جویی برق داشته‌ایم که در کل کشور این صرفه‌جویی به ۱۷۰۰ مگاوات رسید که اگر این‌گونه نمی‌شد در غیر این صورت باید منتظر اعمال خاموشی‌ها در کشور بودیم.

وی با تأکید بر اینکه جز حادثه‌ای که برای سیکل ترکیبی قم رخ داد در استان تاکنون خاموشی اعمال نشده است، ابراز کرد: سال گذشته در دو زمان و با هماهنگی صنعت برق شهرک‌های صنعتی استان مدیریت‌شده و خاموشی رخ داد که امیدواریم با همکاری مردم، صنعت و کشاورزی بتوانیم با عبور از این دو ماه خاموشی در کشور و استان نداشته باشیم.

آهنین‌پنجه با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی عمومی در زمینه کاهش مصرف برق عنوان کرد: با تغییر ساعت کاری ادارات استان و کاهش استفاده از وسایل سرمایشی گام مهمی در زمینه کاهش مصرف برق در استان برداشته‌شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]