[ad_1] برای انتقال آب از سرشاخه دز به قم نیاز خلجستان و جعفریه پیش‎بینی شد به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی پس از افتتاح سه پروژه در شهر دستجرد در دومین روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با حضور مسئولان افتتاح سه پروژه جایگاه سوخت انجام شد، این منطقه در جایگاه سی ان […]

[ad_1]

برای انتقال آب از سرشاخه دز به قم نیاز خلجستان و جعفریه پیش‎بینی شد

برای انتقال آب از سرشاخه دز به قم نیاز خلجستان و جعفریه پیش‎بینی شد

به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی پس از افتتاح سه پروژه در شهر دستجرد در دومین روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با حضور مسئولان افتتاح سه پروژه جایگاه سوخت انجام شد، این منطقه در جایگاه سی ان جی مشکلاتی داشت و مسیر تردد بین تفرش و قم و ساوه به شمار می‌رفت ازاین‌رو جایگاه سوخت نقش مؤثری در منطقه دارد.

معاون استاندار قم افزود: با توجه به افزایش قیمت بنزین، مصرف گاز بیشتر شد و ایجاد این جایگاه می‌تواند خدمات خوبی به مردم منطقه و مسافرین ارائه کند، این پروژه با هزینه ۷ و نیم میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد:بوستان شهدای گمنام دستجرد یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که افتتاح شد، این بوستان کوهستانی و دارای ظرفیت گردشگری در دستجرد است.

بهشتی بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها به تقویت زیرساخت‌های گردشگری کمک می‌کند، اگرچه ایجاد بوستان در منطقه کوهستانی کاری بسیار سخت و هزینه‌بر است، اما به‌خوبی انجام شد و در بازدید، فازهای توسعه در آینده انجام می‌شود و قابلیت لازم را در توسعه بیشتر دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود منابع آب شرب در شهر دستجرد و منطقه به‌ویژه در تابستان و در زمان پیک مصرف، آب و فاضلاب تلاش کردند با مشارکت شهرداری و شورا مکانی را به آن‌ها اختصاص دادند، یک حلقه چاه ایجاد شد تا در زمان پیک مورداستفاده قرار بگیرد و کمبود آب را جبران کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: این نقطه قوتی برای ساکنین دستجرد بود که ایام تابستان وقتی ساکنین افزایش می‌یابد و تأمین آب در زمان پیک از ضروریات می‌شود بخشی از مشکل منطقه رفع شود.

وی گفت: بحث انتقال آب از سرشاخه دز به استان یکی از مسائل مهمی است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد، در انتقال آب از سرشاخه دز به قم، سهم موردنیاز خلجستان و جعفریه پیش‎بینی شد که در راستای رسیدن سرشاخه دز همکاری لازم را داریم و همراهی وزارت نیرو دو بخش از انتقال آب از سرشاخه دز بهره‌مند می‌شوند.

بهشتی همچنین بیان کرد: کارگروه انرژی استان دو ماه قبل برگزار و در مورد جایگاه سوخت در بخش‌های استان و در مناطق شهری مباحثی مطرح شد که استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با همراهی دستگاه‌ها و شرکت نفت این پروژه سی ان جی عملیاتی شود و روستاها و شهرهای اقماری از آن بهره‌مند شود و این امر می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های مناطق کمک کند.

وی اظهار داشت: همچنین کاری جدید در شورای ترافیک استان و کارگروه انرژی مصوب شد که بر اساس آن سوخت‌رسانی سیار و اینترنتی در قم راه‌اندازی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم عنوان کرد: سوخت‌رسانی سیار و اینترنتی ازجمله خدماتی است که در تهران و مشهد و اصفهان عملیاتی شد و قم به‌عنوان چهارمین شهر کشور این طرح را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: برای سوخت‌رسانی در کشور به‌صورت سیار، اپلیکبشنی طراحی‌شده که سیستم را اطلاع‌رسانی می‌کند و با ارائه آدرس، به‌صورت سیار برای متقاضیان سوخت می‌آورد، این طرح به‌زودی در قم راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]