[ad_1] برای مقابله با خطرتحریف اندیشه امام خمینی(ره) نیازمند پژوهش نوین هستیم به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ محمدرضا فلاح در مراسم تکریم و معارفه رئیس قبلی و جدید پژوهشکده باقرالعلوم(ع) که ظهر امروز در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ما ایرانی‌ها انقلاب اسلامی به‌عنوان حادثه‌ای بزرگ و سرنوشت‌ساز می‌دانیم، اما از این انقلاب […]

[ad_1]

برای مقابله با خطرتحریف اندیشه امام خمینی(ره) نیازمند پژوهش نوین هستیم

برای مقابله با خطرتحریف اندیشه امام خمینی(ره) نیازمند پژوهش نوین هستیم

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ محمدرضا فلاح در مراسم تکریم و معارفه رئیس قبلی و جدید پژوهشکده باقرالعلوم(ع) که ظهر امروز در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ما ایرانی‌ها انقلاب اسلامی به‌عنوان حادثه‌ای بزرگ و سرنوشت‌ساز می‌دانیم، اما از این انقلاب تفسیرهای گوناگونی صورت گرفته، به دودسته تقسیم کرد یکی از آن دو تفسیر این است که عام مردم و جامعه بین‌الملل به آن نگاه می‌کند.

وی افزود: اما نوعی نگاه دیگر این است که انقلاب اسلامی شروع عصر جدید بشریت است و این نگاهی عجیب و برای برخی که شناخت خاصی از اسلام و انقلاب ندارند تعجب‌آور است.

عضو هیئت‌امنای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این گذاره، گذاره عجیبی است، تعابیری نیز امام خمینی(ره) درباره شروع عصری نوین داشتند که جمله “روز اول حکومت الله” در ۱۲ فرودین یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد:  برخی جامعه شناسان غربی نیز درباره انقلاب اسلامی این نگاه را داشتند اما عمق این نگاه در تفکرات امام خمینی(ره)، شهید بهشتی، شهید مطهری و مقام معظم رهبری است.

فلاح این نوع نگاه را نیازمند یک برسی و قرائت با عقلانیت نوین دانست و گفت: متأسفانه حوزه و دانشگاه نتوانسته‌اند این نوع نگاه را در مکتب انقلاب برسی کنند و حالا کمبودهای عجیبی در قرائت و برسی آن نوع تعبیر از انقلاب اسلامی راداریم.

وی همچنین عدم برسی تخصصی این تعبیر از انقلاب اسلامی را یک خطای بزرگ راهبردی دانست و گفت: در این زمینه  فقر تئوریک داریم تا جایی که رهبری ابراز نگرانی کرده و صحبت‌هایی با مضمون درخطر گرفتن اسلام سیاسی و خطر تحریف مکتب امام را داشتند.

عضو هیئت‌امنای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید در این پژوهشکده‌ها یک حیات علمی را در جهت به مقصد رساندن این تفکر انقلابی رقم خورده شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]