×
×

شهرکریمه – برنامه‌های جایگزین جشن نیمه شعبان در شهر مقدس قم اعلام شد

  • کد نوشته: 29302
  • [ad_1] برنامه‌های جایگزین جشن نیمه شعبان در شهر مقدس قم اعلام شد به گزارش شهرکریمه ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در جلسه ستاد تسهیلات زائرین با موضوع نیمه شعبان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: در روزهای مقابله با کرونا، شهرداری قم درگیر فعالیت‌های اجتماعی و خدمات شهری است و سازمان […]

    شهرکریمه – برنامه‌های جایگزین جشن نیمه شعبان در شهر مقدس قم اعلام شد
  • [ad_1]

    برنامه‌های جایگزین جشن نیمه شعبان در شهر مقدس قم اعلام شد

    برنامه‌های جایگزین جشن نیمه شعبان در شهر مقدس قم اعلام شد

    به گزارش شهرکریمه ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در جلسه ستاد تسهیلات زائرین با موضوع نیمه شعبان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: در روزهای مقابله با کرونا، شهرداری قم درگیر فعالیت‌های اجتماعی و خدمات شهری است و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری نیز اقداماتی را در دستور کار دارد.

    وی با بیان اینکه برنامه‌های نیمه شعبان از بهمن سال ۹۸ کلید خورد، اما در اسفندماه با توجه به شیوع کرونا، قرار شد اقدامات در سه حوزه در فضای مجازی دنبال شود، افزود: در جهت اطلاع رسانی برنامه‌ها، بیش از ۲۰۰ بنر در سطح شهر نصب شد و فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در قالب فضای مجازی از جمله محتویات این بنرها به شمار می‌رفت.

    مقیمی خاطرنشان کرد: به طور کلی ۱۲ برنامه ویژه اعیاد نوروز و شعبان هدف گذاری شد که این برنامه‌ها تا پایان نیمه شعبان ادامه دارد و در پایان نیز جوایزی برای مسابقات فرهنگی و هنری به برگزیدگان اهداء می‌شود.

    ۱۰۰ اثر تاکنون به دبیرخانه شعر ویژه قم ارسال شده است

    وی تصریح کرد: با همکاری حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراخوان شعر ویژه قم اعلام شد که تاکنون ۱۰۰ اثر دریافت شده است، همچنین قمپز ویژه اشعار طنز در فضای مجازی از طرف حوزه هنری برگزار شد که با استقبال خوبی مواجه شدیم.

    مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع روانشناسی دینی و ارائه نکات پندآموز ویژه خانواده‌ها و ارائه مشاوره‌های روانشناسی به صورت آن‌لاین با توجه به آسیب‌ها و ترس و استرس در شرایط کرونایی از دیگر برنامه‌های طراحی شده در این ایام است.

    وی افزود: در روزهای نخست سال جدید، ۲۹۰ مشاوره آن‌لاین خانوادگی و روانشناسی از طرف فرهنگسرای خانواده در قم انجام شد.

    مقیمی تصریح کرد: فراخوانی برای هنرمندان در جهت توصیه‌هایی پیرامون مقابله با استرس و در خانه ماندن اعلام شد، همچنین یکی از طرح‌های مهم، تقدیر از مدافعان سلامت است که ۵ کلیپ در این باره تولید شد، ضمن اینکه ۱۵ کلیپ زیبا از حضور جوانان و گروههای جهادی به مرحله تولید رسید.

    وی عنوان کرد: بخش سرود به صورت مسابقه و برگزاری جشنواره ناخوانده مهمان ویژه مسابقه عکس ویدئو و متن با موضوع همدلی و نیمه شعبان و مبارزه با کرونا و …فراخوان شد که در هفته اول از سال جدید، قرعه کشی انجام و جوایز اهداء شد.

    مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: در جهت سرگرمی خانواده‌ها در این ایام، برنامه تلویزیونی شهر من شامل تولیدات مختلف و آیتم های طنز و نمایش و مباحث روانشناسی و معرفی کتاب در حال پخش است.

    تهیه برنامه‌های متنوع در حوزه خانواده در قم

    در ادامه نیز صدیقه صدیق تقی زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم نیز عنوان کرد: برنامه‌های زیادی در حوزه خانواده در قم طراحی شده است و در این ایام، ظرفیت های بزرگی به لحاظ فرهنگی و معنوی در فضای مجازی وجود دارد و می توان این برنامه‌ها را در سطح کشور نیز توسعه داد.

    وی بیان کرد: باید بتوانیم برای انسجام خانواده از فضای مجازی به بهترین نحو استفاده کنیم تا تهدیدها تبدیل به فرصت شده و روزهای قرنطینه به بهترین شکل سپری شود.

    صدیق تقی زاده خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی و سرگرمی و تفریحی و فرهنگی و معنوی زیادی را می‌توان در قالب فضای مجازی ارائه داد که در این باره بسته‌هایی در تولید محتوا از طرف دستگاههای اجرایی در دست اجرا قرار دارد.

    وی گفت: این برنامه‌ها باید مستمر و برای همه اعضای خانواده مناسب باشد و نشاط را به دل خانواده بیاورد و بتوانیم با در نظر گرفتن فضای معنوی در ایام شعبان، امید را به خانواده‌ها تزریق کنیم.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم تصریح کرد: یکی از طرح‌های جهادی در این ایام، دلجویی و سر زدن به درب منازل افرادی است که عضوی از خانواده خود را براثر کرونا از دست داده اند، همچنین بانوان در قالب ستادهای مردمی، تلاش‌های خوبی برای تامین نیازهای اقشار ضعیف دارند.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.