[ad_1] برگزاری اردوی سازندگی و موکب بین‌‌المللی در روستای سواری به گزارش شهرکریمه سیدعلی علوی امروز با اشاره به فعالیت‌های پویش بین‌المللی حسین رهبر آزادگان ویژه نوروز اظهار کرد: اردوی سازندگی و موکب بین‌‌المللی در روستای سواری از توابع سرفاریاب شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد از ۲۶ اسفند ماه تا چهارم فروردین به مدت […]

[ad_1]

برگزاری اردوی سازندگی و موکب بین‌‌المللی در روستای سواری

برگزاری اردوی سازندگی و موکب بین‌‌المللی در روستای سواری

به گزارش شهرکریمه سیدعلی علوی امروز با اشاره به فعالیت‌های پویش بین‌المللی حسین رهبر آزادگان ویژه نوروز اظهار کرد: اردوی سازندگی و موکب بین‌‌المللی در روستای سواری از توابع سرفاریاب شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد از ۲۶ اسفند ماه تا چهارم فروردین به مدت هفت روز به همت این پویش با همکاری مؤسسه سفیران صبح برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۳۵ طلبه آقا و خانم غیر ایرانی از ۱۵ کشور جهان در این برنامه شرکت کردند گفت: طی مدت اجرای این طرح مسجد و مدرسه‌ روستا نوسازی شد و برپایی موکب بین‌المللی فرهنگی خدماتی با محوریت کودک و برگزاری جشن باشکوه ولادت امام علی(ع) و آتش بازی از دیگر برنامه‌های این پویش بود.

مسؤول پویش بین المللی حسین رهبر آزادگان خاطرنشان کرد: کلاس‌های مهارت‌افزایی ویژه خانواده‌ها و کودکان و برنامه‌های تفریحی برای کودکان همراه با اهدای جوایز در این برنامه برگزار شد و توزیع ارزاق به خانواده‌های محروم روستا صورت گرفت.

وی به اهداف پویش بین‌المللی حسین رهبر آزادگان اشاره کرد و افزود: معرفی حرکت امام حسین(ع) و تبیین هدف واقعی قیام امام بر جهانیان، معرفی راهپیمایی عظیم اربعین بر جهان، جهانی کردن شخصیت عظیم حضرت زینب کبری(س) و الگو قرار دادن ایشان برای زنان جهان از سوی این پویش پیگیری می‌شود.

علوی همراه ساختن مردم برای ترویج حرکت صلح جهانی، ایجاد اتحاد و همدلی برای تمام مذاهب و خدمت رسانی و پاسخ به نیازهای زائرین بین المللی و اجرای طرح‌های خدمت‌رسانی در سرتاسر جهان جدای از رنگ، مذهب و نژاد را از دیگر اهداف و برنامه‌های این پویش ذکر کرد.

وی با بیان اینکه این پویش در مسیر نجف به کربلا سه سال است که اقدام به برپایی موکب می‌کند گفت: امسال بالغ بر ۳۰ ملیت از طلاب و دانشجویان غیر ایرانی در موکب فرهنگی در اربعین امسال حضور داشتند و همچنین پویش فعالیت‌های سازندگی نیز انجام می‌دهد که یک نمونه آن امسال در روستاهای یاسوج بود.

مسؤول پویش بین المللی حسین رهبر آزادگان یادآور شد: موکب‌هایی داخل ایران در مناسبت‌هایی مانند نیمه شعبان با توجه به ظرفیت‌های مختلف برپا می‌شود که متناسب با مناسبت اقدام به برگزاری مراسم‌های عزاداری، جشن و ایستگاه‌های صلواتی می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]