[ad_1] برگزاری مانور امداد و نجات و اطفای حریق در زندان مرکزی لنگرود قم به گزارش شهرکریمه هادی سلیمی اظهار کرد: سناریوی این مانور شامل وقوع حریق در بند ۳ زندان لنگرود و اجرای عملیات خروج اضطراری زندانیان از سایر بندها و تخلیه مصدومین و آسیب دیدگان ناشی از حریق در بند ۳ و عملیات […]

[ad_1]

برگزاری مانور امداد و نجات و اطفای حریق در زندان مرکزی لنگرود قم

برگزاری مانور امداد و نجات و اطفای حریق در زندان مرکزی لنگرود قم

به گزارش شهرکریمه هادی سلیمی اظهار کرد: سناریوی این مانور شامل وقوع حریق در بند ۳ زندان لنگرود و اجرای عملیات خروج اضطراری زندانیان از سایر بندها و تخلیه مصدومین و آسیب دیدگان ناشی از حریق در بند ۳ و عملیات اسکان اضطراری بود.

وی تصریح کرد: در این مانور ۲۵ نفر امدادگر و نجاتگر عملیاتی در قالب ۴ تیم پیش بیمارستانی، ۲ تیم اسکان و ۱ تیم پشتیبانی عملیات حضور داشتند.

سلیمی با اشاره به اینکه تعداد ۴ دستگاه آمبولانس و ۲ خودروی کمک دار و فرماندهی در این مانور به کارگیری شد افزود: این مانور با اعلام حادثه حریق زندان توسط یگان حفاظت زندان به مرکز کنترل و هماهنگی و عملیات ۱۱۲ در ساعت ۸ صبح آغاز شد و بلافاصله پس از هماهنگی های عملیاتی تیم ها به منطقه مانور اعزام شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با تشریح روند اجرای این مانور ادامه داد: پس از حضور تیم ها و استقرار در بند ۳ زندان، پس از اطفا حریق توسط دستگاه های مسول، تیم های پیش بیمارستانی و نجات نسبت به تخلیه اضطراری و انتقال مصدومین سرپایی اقدام کردند.

سلیمی با تاکید بر اهمیت ارتقای آمادگی تیم های امدادی با انجام مانورهای امدادی گفت: همزمان یک چادر درمانگاهی بزرگ و دو چادر امدادی تیپ دو جهت درمان سرپایی و اسکان بازماندگان حادثه در محوطه روباز زندان آماده و نسبت به انجام شرح وظایف اقدام کردند.

وی یادآور شد: این مانور با همکاری و مشارکت دستگاه های امدادی استان به منظور ارتقای توان عملیاتی و افزایش هماهنگی ها اجرا شد. و در پایان توسط عوامل اجرایی و انتظامی زندان های استان قم از همکاری و حضور پرشور تیم های معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این مانور تقدیر شد.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]