×
×

شهرکریمه – برگزاری ۱۷ برنامه برای بزرگداشت علامه طباطبایی در شهرهای مختلف

  • کد نوشته: 22032
  • [ad_1] برگزاری ۱۷ برنامه برای بزرگداشت علامه طباطبایی در شهرهای مختلف به گزارش شهرکریمه محمد باقر خراسانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به گردهمایی اساتید علوم عقلی اظهار کرد: این گردهمایی برای دهمین سال در دارالقرآن علامه طباطبایی با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شود  و شاهد ارائه گزارش […]

    شهرکریمه – برگزاری ۱۷ برنامه برای بزرگداشت علامه طباطبایی در شهرهای مختلف
  • [ad_1]

    برگزاری 17 برنامه برای بزرگداشت علامه طباطبایی در شهرهای مختلف

    برگزاری ۱۷ برنامه برای بزرگداشت علامه طباطبایی در شهرهای مختلف

    به گزارش شهرکریمه محمد باقر خراسانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به گردهمایی اساتید علوم عقلی اظهار کرد: این گردهمایی برای دهمین سال در دارالقرآن علامه طباطبایی با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شود  و شاهد ارائه گزارش یک ساله مجمع عالی حکمت اسلامی در گردهمایی خواهیم بود.

    وی ادامه داد: نشست علمی اخلاق و معنویت از منظر علامه طباطبایی با توجه به بیانیه گام دوم در روز سه شنبه ۲۸ آبان در حوزه علمیه مروی تهران برگزار خواهد شد.

    مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: پیشنهاد کردیم که روز ۲۴ آبان روز وفات علامه طباطبایی به عنوان روز حکمت اسلامی در تقویم ثبت شود، همچنین این پیشنهاد را داشتیم که جایزه جهانی حکمت اسلامی در چنین روزی اهدا شود.

    خراسانی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی اظهار کرد: مجمع عالی حکمت اسلامی از سال ۹۴ به دنبال برگزاری برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی است، چون شخصیت این علامه برای بسیاری از نخبگان نیز شناخته شده نیست، از سال ۹۴ تا سال ۹۷ شاهد برگزاری ۵۲ برنامه برای بزرگداشت علامه طباطبایی بودیم.

    وی ادامه داد: امسال از ۱۸ آبان تا ۳۰ آبان برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی در قالب ۱۷ برنامه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، پنج نشست علمی در تهران، قم، مشهد، شیراز و تبریز به این مناسبت برگزار خواهد شد.

    مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: این مجمع ۱۱ گروه علمی فعالیت مستمر دارند و هزار و ۳۳۵ جلسه علمی در گروه‌های علمی مجمع برگزار شده، گروه فلسفه غرب آخرین گروه علمی مجمع بوده است.

    خراسانی با اشاره به فعالیت‌های مجمع حکمت اسلامی اظهار کرد: این مراکز جزو مراکز بزرگ علوم عقلی و حکمت اسلامی به شمار می‌رود، دفتر مرکزی ۲۳۰ عضو پیوسته دارد و ده‌ها عضو در مراکز دیگر مجمع حکمت اسلامی عضو هستند.

    خراسانی با اشاره به خبرنامه مجمع حکمت اسلامی اظهار کرد: این مجمع تا دو ماه آینده خبرنامه خود را به زبان انگلیسی منتشر می‌کند، خبرنامه به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی ترجمه خواهد شد تا خلاء در زمینه اطلاع رسانی در خصوص فلسفه اسلامی برطرف می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته و سال جاری با افزایش قیمت کاغذ مواجه بودیم، اما با این وجود انتشارات مجمع حکمت اسلامی ناشر برتر در همایش کتاب سال حوزه در سال گذشته شد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.