[ad_1] بستر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در قم بیش از هرزمانی مهیاست به گزارش شهرکریمه علیرضا باباخان بیان کرد: درحال حاضر دانشجویان بااستعداد بسیاری دررشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه‌های قم تحصیل می‌کنند که علاقه‌مند به همکاری با بخش صنعت استان‌ هستند و در این زمینه مهارت‌ بالایی نیز دارند. وی ادامه داد: از طرف […]

[ad_1]

بستر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در قم بیش از هرزمانی مهیاست

بستر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در قم بیش از هرزمانی مهیاست

به گزارش شهرکریمه علیرضا باباخان بیان کرد: درحال حاضر دانشجویان بااستعداد بسیاری دررشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه‌های قم تحصیل می‌کنند که علاقه‌مند به همکاری با بخش صنعت استان‌ هستند و در این زمینه مهارت‌ بالایی نیز دارند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر حوزه صنعت در قم به دلیل گستردگی و تنوع فعالیت‌ها، نیازمند بهره‌گیری از دانش روز در بخش‌های فنی و مهندسی است تا بتواند چرخه تولید و اشتغال خود را توسعه دهد.

وی افزود: همچنین حضور دانشگاهیان استان در بخش‌های صنعتی‌،‌ فرصت خوبی برای پیاده‌سازی عملی،‌ دانشی است که آموخته‌اند و این ارتباط برای هر دو نهاد دانشگاه و صنعت بسیار مفید است و پیشرفت اقتصادی استان را درپی دارد.

باباخان گفت: در همین رابطه باید راهبرد حمایت از مراکز رشد دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ فعال درقم به‌منظور تقویت هرچه بیشتر توانمندی‌های آن‌ها در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد تا با استفاده از ظرفیت علمی و فنی این مجموعه‌ها نیاز صنعت استان در بخش‌های مختلف برطرف شود.

وی با اشاره به توانایی جوانان نخبه استان برای داخلی سازی بسیاری از محصولات موردنیاز صنعت در قم، تاکید کرد: تجربه نشان داده اعتماد به ظرفیت‌ جوانان همواره راهکاری قابل‌اعتماد برای عبور از شرایط سخت و دشوار است و امروز مقابله با تحریم‌ها و عبور از تنگناهای اقتصادی نیز به دست همین جوانان قابل انجام است.

بیش از ۷۰ هزار دانشجو در ۳۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان قم تحصیل می‌کنند؛ همچنین سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ پایان‌نامه و رساله در مقطع تحصیلات تکمیلی در این استان تدوین می‌شود.

گفتنی است حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۳۲ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۵۸۷ تن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]