×
×

شهرکریمه – بهترین راه مقابله با تحریف امام خمینی(ره) شناخت و تبیین صحیح مسیر ایشان است

  • کد نوشته: 16719
  • [ad_1] بهترین راه مقابله با تحریف امام خمینی(ره) شناخت و تبیین صحیح مسیر ایشان است به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ سید حمید روحانی در همایش بازکاوی پروژه تحریف امام توسط دشمن با عنوان «تحریف ظالمانه» که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با اشاره به ریشه‌های تحریف تاریخ اظهار داشت: نخستین تحریف‌کننده تاریخ […]

    شهرکریمه – بهترین راه مقابله با تحریف امام خمینی(ره) شناخت و تبیین صحیح مسیر ایشان است
  • [ad_1]

    بهترین راه مقابله با تحریف امام خمینی(ره) شناخت و تبیین صحیح مسیر ایشان است

    بهترین راه مقابله با تحریف امام خمینی(ره) شناخت و تبیین صحیح مسیر ایشان است

    به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ سید حمید روحانی در همایش بازکاوی پروژه تحریف امام توسط دشمن با عنوان «تحریف ظالمانه» که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با اشاره به ریشه‌های تحریف تاریخ اظهار داشت: نخستین تحریف‌کننده تاریخ شیطان است چرا که فرمان الهی به آدم مبنی بر خودداری از شجره ممنوعه را به نحوی جلوه داد که ضرر و آسیب آن شجره برای آدم به‌صورت نفع و فرصت دیده شود.

    وی با بیان اینکه در طول تاریخ کسانی که مسیر توحید را برخلاف منافع خودشان می‌دیدند و مثلاً بت‌پرستی را ترویج کردند نوعی تحریف را انجام می‌دادند، تصریح کرد: کسانی که در زمان حضرت موسی(ع) گوساله‌پرستی را ترویج کردند در واقع تاریخ را تحریف کردند، همچنین در زمان پیامبر اسلام(ص) مشرکین برای منحرف کردن مسیر بعثت اقدام به ساختن مسجد ضرار کردند.

    رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: در زمان ما نیز برخی افراد با مطرح کردن مسائلی مانند اسلام منهای روحانیت یا جدایی دین از سیاست درصدد تحریف برآمدند، مثلاً افرادی در همین حوزه‌های علمیه بوده و هنوز هم هستند که استدلال می‌کردند که چرا امام صادق(ع) قیام نکردند و نباید برای برپایی نظام اسلامی قیام کرد و دیگران را هم دعوت به سکوت و عدم همراهی با انقلاب می‌کردند.

    وی تحریف شخصیتی را یکی از انواع تحریف دانست و افزود: برخی تلاش می‌کردند شخصیت امام خمینی(ره) را وارونه جلوه دهند یا خط، راه و مکتب امام را تحریف می‌کردند، همچنین برخی هم به دنبال تحریف بخشی از دیدگاه‌های امام بودند.

    روحانی تحریف دیگر امام خمینی(ره) را تحریف برخی از عملکردها و موضع‌گیری‌های ایشان برشمرد و گفت: کسانی هم بودند که فهم و دید محدودی داشته و با فهم خودشان از نظر فکری و انتقادی با امام برخورد می‌کنند و ایشان را تفسیر می‌کنند.

    وی خاطرنشان کرد: در موضوع تحریف شخصیت امام راحل(ره) حتی این را دیده‌ایم که افرادی می‌گفتند اصلاً معلوم نیست ایشان مسلمان باشد، در زمان پهلوی هم گاهی شایعه می‌کردند از عبدالناصر پول گرفته است اما در تحریف نوع دوم سعی می‌کردند عقلانیت و علمیت امام را زیر سؤال ببرند.

    رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: در اوایل نهضت وقتی امام روی خطر بزرگ اسرائیل تأکید می‌کردند، عده‌ای می‌گفتند «الکفر مله واحده»، یعنی اینکه چرا امام خطر اسرائیل را برجسته می‌کند. یا وقتی امام بحث رسیدگی و ترجیح محرومین و کوخ‌نشینان بر سرمایه‌داران را مطرح می‌کردند امام را به داشتن افکار کمونیستی متهم می‌کردند.

    وی یکی دیگر از انواع تحریف را تعریف غیرمنطقی برشمرد و افزود: در بیان قاطعیت امام خمینی(ره) برخی مسائلی را به امام نسبت می‌دهند که با روحیات امام از جمله رعایت آداب و اخلاق تناسبی نداشت، مثلاً می‌گویند ایشان در جلسه‌ای از روی عصبانیت استکانی را پرت کرده است که این مسائل سبب می‌شود امام فردی مستبد و لجباز جلوه داده شود که اصلاً صحیح نیست.

    روحانی با بیان اینکه در نوع دیگری از تحریف امام ایشان را اهل زد و بند، مسائل پشت پرده، مذاکره و غیره معرفی می‌کنند، ادامه داد: اخیراً کتابی با عنوان « الف لام خمینی» منتشر شده است که چنین مسائلی در آن زیاد است و در واقع هدفشان این است که صداقت و راستی را در شخصیت امام خدشه‌دار کنند.

    وی با تأکید بر اینکه عده‌ای دیگر نوعی از تحریف را دنبال می‌کنند که به بی‌اعتبارسازی و ناهمخوانی نظریات امام راحل با شرایط فعلی منجر شود، تصریح کرد: آنها می‌گویند صحبت‌های امام به درد شرایط امروز نمی‌خورد و حتی به این مغالطه متوسل می‌شوند که در مسائل فقهی هم باید مرجع تقلید زنده باشد و در نهایت هم به این نتیجه می‌رسند که باید آنها را به موزه سپرد.

    رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: برخی دیگر این‌گونه تحریف می‌کنند که برخی حرف‌های امام در عمل غیرقابل اجراست و خود امام هم از یک حرفی عدول کرده است، مثلاً علی‌رغم اینکه گفته است ما از آل سعود نمی‌گذریم اما برای اعزام مردم به حج از آنها گذشت کرد و وارد تعامل شد. یا اینکه علی‌رغم اینکه گفته بود جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان اما مجبور به پذیرش آتش‌بس شد.

    وی خاطرنشان کرد: در بعضی مسائل مانند موضوع اعلام نظر درباره مصدق یا انتصاب خلخالی می‌گویند امام بعداً از مواضعش پشیمان شد که البته همه این شبهات پاسخ دارد و ما به آنها پاسخ کامل داده‌ایم.

    روحانی بهترین راه مقابله با تحریف امام خمینی(ره) را شناخت و تبیین صحیح خط امام دانست و افزود: در واقع برای نیروهای انقلابی نشناختن و مطالعه نکردن آثار و پیام‌های امام یک مصیبت بزرگ است، زیرا اگر ما این کار را نکرده باشیم نمی‌توانیم دفاع کنیم.

    وی ادامه داد: در جریان‌های فعلی برخی می‌گویند «ما نباید مانند مشتی از متحجرین خودمان را به کلام بی‌روح امام محدود کنیم» که این جریان تلاشش این است که خط امام راحل(ره) به فراموشی برود و تلاش می‌کند که آگاهی، شجاعت و غیرت از مردم گرفته شود.

    رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: گاهی اوقات این سؤال مطرح می‌شود که چرا امام برخی از تحریف‌کنندگان که آن زمان در اطرافش بوده را طرد یا عزل نکردند که پاسخ این بوده که اولاً قصاص قبل از جنایت نمی‌توان کرد و ثانیاً برخی از آن‌ها ماهیت واقعی خودشان را بعد از امام بروز دادند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.