×
×

شهرکریمه – بودجه مراکز علمی قم افزایش پیدا کرد

  • کد نوشته: 15039
  • [ad_1] بودجه مراکز علمی قم افزایش پیدا کرد به گزارش شهرکریمه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه ظهر امروز با حضور بهرام سرمست استاندار و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات استانداری برگزار شد. استاندار قم در این جلسه، اظهار داشت: دستگاه‌های استانی در جذب بودجه‌های شناور ملی طرح‌های قابل‌عرضه […]

    شهرکریمه – بودجه مراکز علمی قم افزایش پیدا کرد
  • [ad_1]

    بودجه مراکز علمی قم افزایش پیدا کرد

    بودجه مراکز علمی قم افزایش پیدا کرد

    به گزارش شهرکریمه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه ظهر امروز با حضور بهرام سرمست استاندار و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

    استاندار قم در این جلسه، اظهار داشت: دستگاه‌های استانی در جذب بودجه‌های شناور ملی طرح‌های قابل‌عرضه ارائه کرده و اعتبارات بیشتری را از این محل جذب کنند.

    بهرام سرمست تأکید کرد: بودجه مصوب در وزارتخانه‌ها با تخصیص استانی فاصله زیادی دارد بنابراین لازم بوده تا سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه باید شاخص‌های لازم را برای استفاده از بودجه‌های شناور احصا کند.

    مسیر دسترسی بیمارستان امام رضا(ع) از غرب قم ایمن نیست

    معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به برنامه‌های استان در رابطه با بلوار آیت‌الله بروجردی گفت: احداث ۳۶۰ هکتار فضای سبز در محدوده بلوار آیت‌الله بروجردی از رویکردهای استان در این رابطه است.

    محسن بهشتی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری و راه و شهرسازی قم هرکدام یک طرح برای نحوه عملیات عمرانی در این بلوار ارائه کرده‌اند که هنوز در کمیته فنی استان نظر نهایی درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.

    وی با اشاره به طرح شهرداری قم در بلوار آیت‌الله بروجردی عنوان کرد: هدف اصلی شهرداری قم در رابطه با بلوار آیت‌الله بروجردی احداث فضای سبز در عمق ۲۰۰ متر در دو طرف این محور بوده که ممکن است ازنظر امنیتی با مشکلاتی همراه شود.

    معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: نحوه اتصال جاده قدیم اصفهان به کمربندی اراک نیز از چالش‌های شورای ترافیک استان است، در اتصال این محور باید مسیر دسترسی بیمارستان امام رضا(ع) نیز به‌درستی اندیشیده شود.

    رئیس شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به مشکلات دسترسی بیمارستان امام رضا(ع) عنوان کرد: در اتصال محور قدیم جاده اصفهان و جاده کهک به جاده اراک باید مسیر دسترسی بیمارستان نیز در نظر گرفته شود.

    عبدالله جلالی ادامه داد: متأسفانه هنوز مسیر دسترسی این بیمارستان از مناطق ۲ و ۶ شهری به‌درستی تأمین نشده و مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آمده است.

    عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به برخی از مزیت‌های بودجه‌ای مراکز علمی استان گفت: بودجه دانشگاه صنعتی قم ۲ میلیارد، پردیس فارابی ۴ و بودجه دانشگاه علوم پزشکی قم امسال ۶ میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

    امیرآبادی اضافه کرد: راه‌آهن حریم شهری قم باید در یک برنامه زمان‌بندی جمع‌آوری شود، امکان جمع‌آوری راه‌آهن در اطراف منطقه دور شهر ممکن است، برای تکمیل جاده کهک ۱۰ میلیارد تومان در بودجه امسال دولت در نظر گرفته‌شده است.

    وی تأکید کرد: راه دسترسی بیمارستان امام رضا(ع) از مناطق دو و شش شهری مناسب نبوده و شهرداری و راه و شهرسازی قم باید برای احداث راه دسترسی ایمن از غرب قم فکر اساسی کنند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.