×
×

شهرکریمه – بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در قم احداث می‌شود

  • کد نوشته: 19809
  • [ad_1] بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در قم احداث می‌شود به گزارش شهرکریمه عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت کاهش استفاده از خودروهای شخصی در سطح شهر اظهار داشت: امروز نیازمند فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه به‌صورت گسترده در سطح شهر بوده و باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به سمت این فرهنگ حرکت کنیم. وی آغاز فرهنگ‌سازی […]

    شهرکریمه – بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در قم احداث می‌شود
  • [ad_1]

    بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در قم احداث می‌شود

    بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در قم احداث می‌شود

    به گزارش شهرکریمه عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت کاهش استفاده از خودروهای شخصی در سطح شهر اظهار داشت: امروز نیازمند فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه به‌صورت گسترده در سطح شهر بوده و باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به سمت این فرهنگ حرکت کنیم.

    وی آغاز فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه را از دانش‌آموزان و کارمندان دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی در این حوزه به‌کارگیری مکانیزم‌های تشویقی برای کارمندان دولت و دانش آموزان به‌منظور استفاده از دوچرخه لازم است.

    معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم، زیرساخت‌های لازم در استفاده از دوچرخه را تشریح کرد: نیازمند طراحی مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری درجه‌یک، درجه‌دو و درجه سه در سطح شهر هستیم و طرح تأیید ایمنی دوچرخه، تأسیس ایستگاه دوچرخه، قرار دادن دوچرخه اشتراکی و همچنین در نظر گرفتن پارکینگ دوچرخه در دست بررسی قرار دارد.

    ذاکریان از اتمام طراحی بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در شهر قم خبر داد و تصریح کرد: این بوستان به‌صورت کاملاً تخصصی ویژه استفاده دوچرخه طراحی‌شده و نمونه آن در کشور وجود ندارد.

    وی مساحت این بوستان را سه هکتار اعلام کرد و گفت: این بوستان در بلوار فدائیان اسلام شهرک پردیسان به طول سه هزار متر و عرض ۱۰۰ برای استفاده از انواع دوچرخه طراحی‌شده و امسال عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.