×
×

شهرکریمه – بیت امام (ره) در قم، خانه ای که فریاد انقلاب از آن همچنان به گوش می رسد

  • کد نوشته: 16838
  • [ad_1] بیت امام (ره) در قم، خانه ای که فریاد انقلاب از آن همچنان به گوش می رسد به گزارش شهرکریمه : در سالگرد عروج ملکوتی پیر و مرداد دل‌ها، بار دیگر بیت امام در قم که در مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کانون دلدادگی امت به امام روح الله بود و در آن […]

    شهرکریمه – بیت امام (ره) در قم، خانه ای که فریاد انقلاب از آن همچنان به گوش می رسد
  • [ad_1]

    بیت امام (ره) در قم، خانه ای که فریاد انقلاب از آن همچنان به گوش می رسد

    بیت امام (ره) در قم، خانه ای که فریاد انقلاب از آن همچنان به گوش می رسد

    به گزارش شهرکریمه : در سالگرد عروج ملکوتی پیر و مرداد دل‌ها، بار دیگر بیت امام در قم که در مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کانون دلدادگی امت به امام روح الله بود و در آن استکبار جهانی و ابرقدرت‌ها را به خاری و ذلت کشاند و امید مظلومان و مستضعفان دنیا را زنده کرده است، میعادگاهی برای تجدید بیعت با آرمان‌های آن پیر سفر کرده است.

    خانه‌ای ساده که شکوه کاخ‌های رژیم طاغوتی را به سخره گرفته و انقلاب بزرگ قرن از آن هدایت شده، امروز یادآور آن دل آرام و قلب مطمئن و ضمیر امیدوار به فضل خدا و الهام بخش انقلابیون دنیاست.

    قشرهای مختلف مردم از شب گذشته تاکنون با حضور در بیت امام (ره) در قم با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب عهدی دوباره می‌بندند. گروه‌های مختلفی که از جای جای ایران اسلامی برای حضور در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در تهران عازم مرقد مطهر امام (ره) هستند، با توقف در قم و بازدید از بیت امام (ره) در این شهر، اوج ساده زیستی ایشان را از نزدیک مشاهده می‌کنند.

    نمایشگاهی از تصاویر امام خمینی (ره) در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی در محوطه خانه امام در قم و پخش فیلم‌هایی از زندگی ایشان با استقبال گسترده زائران حرم امام مواجه شد و یادآور خاطرات ملت ایران در روزهای سخت انقلاب اسلامی است.

    حضور پرشور جوانان، نوجوانان و کودکان نسل چهارم انقلاب و ابراز علاقه آنها به بنیانگذار جمهوری اسلامی از جمله جلوه‌های ویژه این روزها در بیت امام خمینی (ره) در قم است.

    بیت امام خمینی (ره) در قم در میدان روح الله واقع است. این بنا با یک قرن قدمت درسال ۱۳۷۵ توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. امام خمینی (ره) از سال ۱۳۳۵ در این خانه ساکن شد و تا پیش از تبعید به عراق سال‌های پرالتهاب مبارزات ملت ایران علیه رژیم شاهنشاهی را از این خانه رهبری می‌کرد. حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست و اکنون انقلاب، زندگی و سیره امام (ره) الهام بخش آزادی خواهان و مستضعفان جهان است.

    انتهای پیام / ۱۱۳ 

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.