[ad_1] بیش از ۶۰ درصد قمی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند/ غربالگری بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به گزارش شهرکریمه محمدرضا قدیر امروز در نشست خبری  با اصحاب رسانه، در خصوص مدیریت بحران کرونا از ابتدای تشخیص در قم با همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: ۲۵ استان هم‌اکنون در شرایط هشدار […]

[ad_1]

بیش از ۶۰ درصد قمی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند/ غربالگری بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر

بیش از ۶۰ درصد قمی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند/ غربالگری بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر

به گزارش شهرکریمه محمدرضا قدیر امروز در نشست خبری  با اصحاب رسانه، در خصوص مدیریت بحران کرونا از ابتدای تشخیص در قم با همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: ۲۵ استان هم‌اکنون در شرایط هشدار است و باید مراقب بود که به وضعیت قرمز در شیوع کرونا نرسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تضمین‌کننده قطع جریان انتقال ویروس است و استفاده از ماسک ۹۰ درصد ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد، دراین‌باره بیش از ۶۰ درصد مردم قم از ماسک استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: تشخیص اولیه کرونا در قم ۳۰ بهمن سال قبل اتفاق افتاد و با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات، در شرایط دشواری قرار داشتیم، اما اعلام به‌موقع این خبر یک آبرو برای نظام جمهوری اسلامی بود.

قدیر بیان کرد: در حال حاضر قدرت سرایت ویروس بیشتر اما مرگ‌ومیر ناشی از آن در قم کمتر شده است تا جایی که در روز گذشته هیچ آمار فوتی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۳ هزار و ۶۶۵ تست بر روی افراد مشکوک انجام‌شده که ۳ هزار و ۳۴۰ تست از این تعداد مثبت بوده است، همچنین در این مدت ۳۸۷ نفر در قم براثر شیوع کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در این مدت بیش از ۶۰ جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

وی گفت: در جهت تشخیص به هنگام، بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در قم غربالگری شده و بالغ‌بر ۶۰۰ نفر برای انجام تست ثبت‌نام کرده‌اند، تمامی بیمارستان‌ها در جهت پذیرش بیماران دارای وظیفه هستند البته همه افراد نیاز به تست ندارند و در صورت نیاز بهترین تست، pcr است.

قدیر تصریح کرد: نسبت به اوایل خرداد، تعداد بستریان کرونایی سه برابر شده و ۲۴۰ نفر در بیمارستان‌های قم بستری هستند که ۱۱۰ نفر در بیمارستان کامکار و ۵۰ نفر در بیمارستان فرقانی بستری هستند، به‌طورکلی میانگین سنی ابتلا به کرونا در قم ۵۰ تا ۶۰ سال است.

وی اظهار داشت: در بحران کرونا، آثار و برکاتی نیز به دست آمد که راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با ۶۰ میلیارد تومان و تأمین تجهیزات و تهیه دستگاه هوا و دیالیز و راه‌اندازی تانکر اکسیژن، بازطراحی و توزیع نیروی انسانی متناسب و حضور نیروهای جهادی و مردمی از آن جمله است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در جهت کنترل بیماری، ۴۰ میلیون ماسک تهیه شد و طبق تفاهم‌نامه‌ای در پیک اول کادر درمان در خانه معلم اسکان داده شد و در جهت نگهداری بیماران در نقاهتگاه نیز با مجتمع یاوران مهدی(عج) وارد قرارداد شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت بهداشتی ۹ مرکز برای پذیرش بیماران سرپایی مشکوک در نظر گرفته شد و بیش از ۳۴ هزار نفر پذیرش برای تست انجام شد، اخیراً نیز بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با ۲۳۱ تخت راه‌اندازی شد که یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور است.

قدیر گفت: ۲۱۴ میلیارد تومان مجموعه درآمد وصولی دانشگاه علوم پزشکی است که در مراکز درمانی توزیع شد، هرچند درآمد مراکز خصوصی ما کاهش‌یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست ما پرهیز از هراس مردم و جلوگیری از عادی‌سازی در مقابله با کروناست و باید به سمت آموزش برویم، متأسفانه برخی از شهروندان مراسم‌هایی را برگزار می‌کنند که در افزایش ابتلا مؤثر است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]