[ad_1] تاکسی های پیکان در ناوگان سرویسی مدارس قم استفاده نمی‌شود به گزارش شهرکریمه مرتضی یزدی با اشاره به ورود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی استان گفت: با ورود این تعداد تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی استان عمر مفید این ناوگان از ۹.۹ سال در دو سال گذشته به ۶.۶ […]

[ad_1]

تاکسی های پیکان در ناوگان سرویسی مدارس قم استفاده نمی‌شود

تاکسی های پیکان در ناوگان سرویسی مدارس قم استفاده نمی‌شود

به گزارش شهرکریمه مرتضی یزدی با اشاره به ورود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی استان گفت: با ورود این تعداد تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی استان عمر مفید این ناوگان از ۹.۹ سال در دو سال گذشته به ۶.۶ سال کاهش یافته است.

وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر قم برای افزایش ۱۸ درصدی نرخ سرویس ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان برای سال آینده تحصیلی گفت: از حدود پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی فعال در سطح شهر، تنها ۸۸ دستگاه تاکسی خودروی پیکان است که این خودروها نیز در ناوگان سرویس مدارس به کار گرفت نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۷-۹۸، تعداد دانش‌آموزان استان بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز روزانه توسط سرویس مدارس جا به جا شده‌اند.

عزتی با اشاره به فعال بودن سرویس ایاب و ذهاب مدارس در ۱۹۸ مدرسه گفت: از این تعداد مدرسه ۱۱۷ مدرسه دخترانه و مابقی شامل مدارس پسرانه می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۴ هزار و ۵۴۰ سرویس دانش‌آموزان را به مدارس جا به جا می‌کند، ادامه داد: ماهانه ۴۰ بار دانش‌آموزان به صورت دربست توسط سرویس مدارس جا به جای می‌شوند که هزینه هر نوبت سرویس‌دهی به دانش‌آموزان با وجود افزایش ۱۸ درصدی، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تومان است که خیلی کمتری از رقمی است که بر هزینه‌هایی است که بر رانندگان تاکسی تحمیل شده است.

بر این اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قم، نرخ سرویس ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان با خودروهای سمند، پژو و تیبا با احتساب تعطیل بودن پنج‌شنبه‌ها ماهیانه ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بدون تعطیلی پنج‌شنبه‌ها ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود و سرویس مدارس مجاز به انتقال بیش از ۴ نفر در هر خودرو نیستند.

بیش از ۶۶۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان قم وجود دارد.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]