[ad_1] تجلیل از الگوهای فرهنگ پهلوانی در قم به گزارش شهرکریمه در گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی برنامه‌های متنوعی توسط اداره کل ورزش و جوانان برنامه‌ریزی و اجرا شد که بخشی از آنها با همکاری هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان قم به انجام رسید. یکی از برنامه‌های اجرا شده در این هفته، تجلیل از […]

[ad_1]

تجلیل از الگوهای فرهنگ پهلوانی در قم

تجلیل از الگوهای فرهنگ پهلوانی در قم

به گزارش شهرکریمه در گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی برنامه‌های متنوعی توسط اداره کل ورزش و جوانان برنامه‌ریزی و اجرا شد که بخشی از آنها با همکاری هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان قم به انجام رسید.

یکی از برنامه‌های اجرا شده در این هفته، تجلیل از هیات‌ها، پیشکسوتان و ورزشکاران الگوی منش و فرهنگ پهلوانی بود، ضمن اینکه رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز به قم سفر کرد و به اتفاق مدیر کل ورزش و جوانان قم با استاندار نیز در راستای توسعه ورزش پهلوانی دیدار کرد.

در مراسم ویژه این مناسبت که با حضور مدیر کل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان قم، مسوولان هیات‌های ورزشی، ورزشکاران و قهرمانان در کنار پیشکسوتان برگزار شد، همچنین کمک‌های جامعه ورزش قم برای یاری هموطنان سیل‌زده استان‌های گلستان‌، خوزستان و لرستان جمع‌آوری شد.

 

آکادمی ورزش باستانی آماده میزبانی مسابقات بین‌المللی است

مدیر کل ورزش و جوانان در ادامه برنامه‌های ویژه این هفته به دیدار مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور رفت و در سخنانی اظهار کرد: هفته پهلوانی بهانه‌‌ای است تا روحیه پهلوانی را در ورزش پرورش دهیم، ورزش باستانی نماد تاریخ و فرهنگ کشور ایران است و به این رشته توجه ویژه داریم.

رسول منعم از بهره‌برداری یک سالن جدید ویژه ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خبر داد و ابراز کرد: آکادمی ورزش باستانی به نام شهید سلیمانیان در مجموعه ورزشی جدیدالتاسیس پیامبر اعظم (ص) آماده برگزاری مسابقات و میزبانی‌ ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سطح بین‌المللی است، ضمن اینکه چند سالن زورخانه‌‌ای دیگر نیز در قم به بهره‌برداری رسیده و در اختیار عموم مردم و جامعه ورزش پهلوانی قرار دارد.

 

ترویج ورزش‌های زورخانه‌‌ای و بومی در ایران در اولویت است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این دیدار از بهره‌برداری مرکز فرهنگی ورزشی مفتاح در قم خبر داد و یاد آور شد: فقه در سلامت جسمانی جایگاه خاصی دارد و روحانیت علاوه بر اهمیت بر سلامت جسمانی خود وظیفه تبلیغ و گسترش سلامت جسمانی جامعه را نیز عهده‌دار است.

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: روحانیت باید پاسدار فرهنگ معنوی و اخلاق در ورزش باشد، ضمن اینکه ترویج ورزش‌های زورخانه‌‌ای و بومی در ایران در اولویت است، با ایجاد مراکز فرهنگی ورزشی در کشور به نام مراکز مفتاح، قدم ویژه‌ای برای ترویج ورزش باستانی در استان و کشور برداشته می‌شود.

در ادامه این دیدار که با محوریت گرامیداشت هفته منش و فرهنگ پهلوانی و با رویکرد گسترش ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی صورت گرفت، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: تلاش‌های خوبی در امر زیرساخت‌های ورزشی توسط دولت محترم صورت گرفته است.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]